Назви ікон божої матері. Значення ікон

303

Відмітна особливість володимирської ікони від інших ікон типу розчулення: ліва ніжка немовляти христа зігнута таким чином, що видно підошва ступні, «п’ята».

До характерних особливостей смоленської одигітрії відносяться фронтальне положення немовляти, дуже невеликий поворот богоматері в бік сина. Лише рука богородиці, чітко читається на тлі її темних одягу, несе на собі основне смислове навантаження як свого роду покажчик шляху до спасіння .

відмінною особливістю ізводу богоматері тихвинської є легкий розворот матері, немовля також зображується впівоберта з незвично зігнутою ногою і п’ятою, розгорнутою назовні.

14 відмітна особливість феодорівської ікони-оголена ліва ніжка немовляти христа, що сидить на правій руці богоматері.

відмінною особливістю ікони» утамуй моя печалі » є зображення божої матері з немовлям на руках, з рукою, що підпирає щоку.

«скоропослушниця» представляє з себе традиційний образ богородиці з немовлям ісусом на руках, однак для цієї ікони характерна особливість: права п’ята немовляти звернена до тих, хто молиться.
«почаївська ікона» відмінна риса цієї ікони — хустка в лівій руці богородиці. а так само «стопочка» на камені (але не завжди) .

Відмінними рисами казанської іконографії є фронтальне положення благословляючого немовляти і зображення божої матері так, що її вказує на немовля руки не видно.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Відмінною особливістю донський ікони є оголені до колін ніжки богомладенця, які поставлені на зап’ясті лівої руки богородиці.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Відмітна особливість ікони» гідно є » — великі затінені очі, прямий ніс, напівуслабка на лику.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Кіккська ікона. Її головна відмінна риса-складна поза сидить на руках богоматері немовляти христа, ноги якого повернені в одну сторону, а корпус і голова — в іншу, немовля базікає оголеними до колін ніжками, сидячи на руках богоматері. Христос одягнений в короткий хітон, перехоплений паском, іноді з-під хітону видно рукава білої або напівпрозорої сорочки.крім того, на кіккській іконі христос зображений вже не немовлям, а подорослішав отроком.

Немає можливості написати всі відмінності ікон, їх дуже багато. Всі ікони богородиці діляться на п’ять груп. розчулення (елеус) (богородицю обіймає немовля), одігідрія (богладенець рукою вказує шлях, напрямок. Тому ці ікони ще називають путівницями), оранта (що означає молиться) . Панахранта (богородиця сидить на троні), і агіосоритісса .

З ікон типу» розчулення «(або елеус) найбільш поширені:

Володимирська ікона божої матері,

Донська ікона божої матері,

Ікона «взіграніе немовляти»,

Ікона «стягнення загиблих»,

Ікона» гідно є»,

Ігорівська ікона божої матері,

Касперівська ікона божої матері,

Корсунська ікона божої матері,

Почаївська ікона божої матері,

Толгська ікона божої матері,

Феодорівська ікона божої матері,

Ярославська ікона божої матері.

«одигітрія» в перекладі з грецької означає «путівниця».

Шлях істинний-шлях до христа. На іконах типу «одигітрія» про це свідчить жест правої руки богородиці, яка вказує нам на богомладенця христа.

Серед чудотворних ікон цього типу найбільш відомими є:

Влахернська ікона божої матері,

Грузинська ікона божої матері,

Іверська ікона божої матері,

Ікона «троєручиця»,

Ікона» скоропослушниця»,

Казанська ікона божої матері,

Козелицанская ікона божої матері,

Смоленська ікона божої матері,

Тихвинська ікона божої матері,

Ченстоховська ікона божої матері.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

«оранта» — це особливий вид ікон, на яких богомладенець зображений не на руках богородиці, а в центрі біля грудей. Богородиця і немовля христос відкриті для нас і простягають свої руки в млитве за нас. Оранта переводиться»молиться».

Найвідоміші образи, це:

«знамення»
«невипивана чаша»

Ікони «панахранта». Цьому типу характерне зображення богоматері, що сидить на престолі з немовлям христом на колінах. Трон символізує царську велич божої матері.

  • кіпрська ;
  • києво-печерська;
  • ярославська (печерська) ;
  • псково-покровська ;
  • » державна»;
  • «всецариця».

Ну і нарешті агіосоритісса . один з типів зображення богородиці без немовляти, зазвичай в повороті три-чверті з молитовним жестом рук.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Віруючі люди завжди з особливим благоговінням ставилися до ікони божої матері, з нею пов’язані багато чудес і знамення. І якщо ви збираєтеся в своїх бідах і горі отримати швидке розраду — вдавайтеся з вірою і молитвою до цариці небесної, і вона обов’язково відповість на ваші благання допомогою і розрадою.

Давайте, розглянемо, які ікони божої матері є, і дізнаємося до якого образу вдаватися в яких проблемах.

Володимирська ікона божої матері

Люди завжди з особливим благоговінням ставилися до володимирської ікони, з нею пов’язані багато чудеса і знамення. Перед нею відбувалося помазання на царство государів і імператорів. При обранні всеросійських митрополитів, а потім патріархів жереб клали в пелену в кіоті володимирської ікони, сподіваючись, що богородиця сама вкаже угодного їй людини.

За переказами, ця ікона була написана євангелістом лукою на дошці від столу, за яким трапезував спаситель з пречистою матір’ю і праведним йосипом. В середині xii століття святиня потрапила в росію. Коли її везли в суздаль, недалеко від володимира коні зупинилися і не змогли рушити з місця. На цьому місці і був споруджений успенський собор, де встановили чудотворну ікону, іменовану відтоді володимирською. З перенесенням столиці з володимира в москву переїхала і ікона. У 1395 році володимирська божа матір з’явилася уві сні загарбнику тамерлану і змусила його відступити від москви. З тих пір ікона вважається покровителькою столиці і всієї русі.

Не тільки в захисті росії від ворогів проявляється її чудотворна сила. З часів князя боголюбського дуже велике число людей отримують духовне і тілесне зцілення щиро попросивши про допомогу ікону володимирської божої матері.
Захищає від нещасних випадків

Коли князь андрій боголюбський повіз ікону в ростовські землі, на шляху його встала повноводна річка. Князь послав людину на пошук броду, але опинившись на середині бурхливої річки каменем пішов на дно. Князь помолився іконі, і сталося диво — людина вибрався з води неушкоджений.
Полегшує пологи

Літописи стверджують, що дружина князя андрія тяжко мучилася і більше двох днів не могла вирішитися від тягаря. Князь відстояв службу і коли вона закінчилася омив ікону водою, а воду відправив княгині. Зробивши єдиний ковток вона негайно народила здорову дитину і одужала сама.

Лікує хвороби серця і судин

Найбільшу силу проявляє в лікуванні хвороб пов’язаних з судинами і серцем. Про це є маса свідчень з часів вже майже забутих до наших днів. Відома історія про жінку з мурома страждала від серцевого недуги. Відправивши у володимир всі свої коштовності вона попросила святої води від ікони богородиці. І коли відпила привезеної води, негайно вилікувалася.
Рятує від смертельних випадковостей

Князь боголюбський побудував золоті ворота у володимирі. Багато людей прийшли подивитися на них. Але раптом, при великому скупченні людей, ворота відокремилися від стін і впали. Причиною тому стала невисохла вапно. Під завалом залишилося цілих 12 осіб. Дізнавшись про трагедію князь боголюбський став молитися перед іконою богородиці. Щира благання була почута. Ворота підняли і всі люди виявилися живі, ні у кого не було знайдено ніяких пошкоджень.

Ікона божої матері «всіх скорботних радість»

Хто-хто, а скорботні люди ні в росії, ні на планеті не переводяться. Образ богоматері «всіх скорботних радість» вже в одній своїй назві дає надію — і навіть не надію, а впевненість, що скорботи будуть подолані і зцілені, а радість, так бажана людським серцем, знайдена. В одній з молитов перед цим образом так говориться про богородицю: «хворих відвідування, немічних покров і заступниця, вдовиць і сірих покровителька, матерів сумних всенадійна утішниця, немовлят немічних фортеця, і всім безпорадним завжди готова допомога і вірний притулок».

Назви ікон божої матері. Значення ікон
Тому перед іконою пресвятої богородиці » всіх скорботнихСтискайте кожен пальчик малюка, як би звертаючись до нього: від вказівного до мізинця

— «пальчик-хлопчик, де ти був?

— з цим братиком в ліс ходив.

— з цим братиком щі варив.

— з цим братиком пісні співав.

— з цим — в дудочку дудел.

цей пальчик.

запропонуйте малюкові зігнути пальці лівої руки в кулачок, потім слухаючи потешку, по черзі розгинати їх, починаючи з великого пальця.

— цей пальчик-дідусь,

— цей пальчик-бабуся,

— цей пальчик-матінка,

— цей пальчик-батюшка,

— ну а цей пальчик-я.

— ось і вся моя сім’я.

пальчики.

у цих віршиках можна згинати пальці, починаючи то з великого, то з мізинця, то на правій, то на лівій руці.

— цей пальчик хоче спати.

— цей пальчик-стрибнув в ліжко!

— цей пальчик прикорнув.

— цей пальчик вже заснув.

— встали пальчики. Ура!

— у дитячий сад йти пора.

зайка.

середній і вказівний палець-вушка зайчика, інші складені щіпкою і зображують мордочку зайчика.

— скаче, скаче зайка,

— ти його злови-но!

і ловить «зайчика» іншою рукою (або дитина ловить, або «зайчика» ловлять один одного…)

восьминіг.

— вісім пальчиків для ніг —

— вийшов восьминіг.

— скільки ніг у восьминога?

— багато-багато!

всіма пальчиками, крім великих, дитина зображує щупальця восьминога.

равлик.

— на одній ковзної ніжці

— будиночок, голова і ріжки.

— дай-ка пальчики сюди!

— то не пальчики-роги.

зображуємо пальчиками ріжки равлики.

кішка.

— як у нашої кішки

— біленькі ніжки,

— мяконькі лапки,

— нігтики-царапки.

ступаємо «ніжками» -пальчиками м’яко, по-котячі.

— подряпаємо трошки

— не хлопці ми, а кішки

мишка.

— як у нашої мишки

— ніжки-коротушки.

— ніжки мишкіни поспішають

— до сирної кірки-і назад.

зображуємо пальчиками мишкін ніжки.

сонечко.

— ніжки вгору! ніжки вниз!

— сонце, сонечко, качнись!

— сонце з хмаркою хитнулося

— і тризірці посміхнулося.

пальчиками зображуємо ніжки тризорки.

сонечко:

— ранок червоний прийшов,

— сонце ясне зійшло.

— стали промінчики світити

— малих діток веселити.

пальчики розгинаються по одному

— прилетіли хмаринки

— сховалися промінчики.

пальчики ховаються в кулачок

жук

— шість миготить ніжок-рук —

— це тікає жук.

— ти куди? — але немає відповіді.

— жук в траві сховався десь.

зображуємо пальчиками лапки жука.

черепашка.

— «скільки пилу, скільки сміття —

— до дверей дійду не скоро», —

— і зітхає тяжко

— наша черепашка.

пересуваємо пальчики повільно, як ніби це ніжки черепашки.

мишко.

— ведмедик тупотить ногою,

— ведмедик тупотить інший,

— ух, як веселиться

— у будинку мостина!

тупотимо «ніжками» — пальчиками.

— а поки танцює ведмедик,

— ми поплескаємо в долоні.

— разом з лисонькою-плутішкой

— будемо глядачами теж.

плескаємо в долоні.

журавлі.

— «до побачення, до побачення,

— повертайтеся скоріше!»-

— проводжаємо, проводжаємо

— у путь-дорогу журавлів.

махаємо ручкою слідом птахам.

— крильцями махаємо:

— «до свиданья, маша!

— полетіли ми на південь,

— згадуй нас, добрий друг!»

долоньками зображуються крила птахів.

козел.

— «ось який козел рогатий!»-

— ріжки роблять хлопці.

— «ось які ріжки

— у козла тимошки!»

— зустрічі тимофій не радий —

— грізно дивиться на хлопців.

— «ідіть, вас не знаю:

— забодаю, забодаю!»

пальчиками зображуються цапині ріжки.

рак.

— як вистачає рибу рак?

— та клешнею своєї-ось так!

— вабить він своєю клешнею:

— «пощипаємося з тобою!»

двома пальчиками зображується рух клешні рака.

слоник.

— «слоник, апельсин подай!»-

— «пригощайся папуга!»

— слоник дуже-дуже радий,

— що сильніше всіх носать.

пальчиком зображується хобот.

слоник.

— «у зоопарку стоїть слон.

— вуха, хобот, сірий він.

— головою своєю киває,

— ніби в гості запрошує»

козочка.

— йшов старий дорогою

йти пальчиками по стіл

— знайшов козу безрогу.

показати пальчиками роги

— давай, коза, пострибаємо,

постукати пальчиками по столу

— ніжками подригаем.

— а коза буцається,

знову показати роги

— а старий лається.

погрозити пальчиком

кицька.

— кицька ниточки мотала

обертати руками, як би намотуючи нитку на клубок

— і клубочки продавала.

витягнути обидві долоні вперед

— скільки коштує?

— три рубля.купуйте у мене! Рву.

— я травкой накормлю коня.

вытянуть руки вперед

— вот сколько пальцев у меня!

и повернуть ладонями вверх

ой, ладушки.

— ой, ладушки-ладушки, испечем оладушки!

— на окно поставим, остывать заставим.

— а остынут – поедим и воробушкам дадим.

помошник

— топором дрова колю

имитировать действия топора,двигать вместе ладошками вверх-вниз

— а потом пилой пилю.

имитировать действия пилы,двигать вместе ладошками вперед-назад

— отнесу их бабушке,

показать ладоши

— чтоб испечь оладушки.

похлопать ладонями друг о друга

дом

— молоточком я стучу,

постукивать кулачками друг о друга

— дом построить я хочу.

соединить кончики пальцев обеих рук

— строю я высокий дом,

поднять выпрямленные ладони вверх

— буду жить я в доме том.

похлопать ладонями

тесто

— тесто ручками помнем

сжимаем и разжимаем пальчики

— сладкий тортик испечем

как будто мнем тесто

— серединку смажем джемом

круговые движения ладошками по плоскости стола

— а верхушку сладким кремом

— и кокосовую крошкой

— мы присыплем торт немножко

сыплем «крошку» пальчиками обеих рук

— а потом заварим чай

— в гости друг-друга приглашай.

капуста

— мы капусту рубим рубим

говорить ритмично,руками показывать как мы рубим капусту

— мы морковку трем трем

ручками показывать как мы трем морковку

— мы капусту солим солим

пальчики щепоткой-солим

— мы капусту мнем мнем

ручками «мнем» капусту

отдыхаем

— мы сегодня рисовали,

имитировать рисование,плавно поднимать руки перед собой

— наши пальчики устали,

— наши пальчики встряхнем,

встряхивать кистями

— рисовать опять начнем.

снова имитировать рисование

дружба

— дружат в нашей группе девочки и мальчики

пальцы рук соединяются в «замок»

— мы с тобой подружим маленькие пальчики

ритмичное касание одноименных пальцев обеих рук

— раз, два, три, четыре, пять

поочередное касание одноименных пальцев, начиная с мизинцев

— начинай считать опять.

— раз, два, три, четыре, пять.

— мы закончили считать

руки вниз, встряхнуть кистями

отдохнем

— наши пальчики просулись,

— потянулись, потянулись…

— и встряхунлись…

выполняем все эти движения

— по ладошке побежали

по ладони одной руки бегают пальцы другой, потом наоборот

— побежали, побежали,

— поскакали, поскакали

изобразите эти движения

— и устали. Сели отдыхать

потрясите пальцами и положите руки на стол или на колени

прятки

ритмично сгибать и разгибать все пальцы одновременно

— в прятки пальчики играли

— и головки убирали,

— вот так,вот так,

— и головки убирали

дождик

— дождик, дождик, поливай

указательным пальцем постукивать по ладони другой

— будет хлеба каравай,

образовать перед собой круг руками

— будут булки, будут сушки,

похлопывать поочередно одной ладонью другую

— будут вкусные ватрушки.

соединить большой и увказательный пальцы рук вместе,образовывая большой круг

строим стенку.

— строим стенку,

— выше, выше,

прямые ладони держим горизонтально перед собой (мизинец каждой смотрит вниз, большой палец – вверх, внутренняя поверхность ладоней обращена к груди), поочередно «нижнюю» ладонь кладем на «верхнюю», имитируя кирпичную кладку.

— добрались уже до крыши!

к моменту произнесения этих слов «стенка» должна «дорасти» примерно до глаз. Складываем из ладоней двухскатную крышу: конек – соприкасающиеся кончики средних пальцев, скаты – ладони и предплечья.

— чья крыша выше?

— выше, выше, выше!

сложенные руки тянутся-тянутся-тянутся вверх! взрослые, следите, чтоб ваш позвоночник растягивался вслед за руками! (одна девочка даже на стул вставала, чтобы ее крыша была выше!)

— прорубили мы окошко,

— и дверку для кошки,

— и дырочку для мышки:

— пи-пи-пи-пи–пи!

называемые отверстия изображаются большими и указательными пальцами: большой четырехугольник, арка, маленькая круглая дырочка. Строки про мышку произносятся тоненьким голоском.

квасим капусту

— это что еще за куст?

стоя, руки перед грудью в «замке»

— это что еще за хруст?

куст «распружинился», подрос – руки соединены только основаниями ладоней и кончиками пальцев. Ладони чуть-чуть поворачиваем во встречном направлении и при этом издаем хруст, как умеем (горлом, языком, щеками…) детям очень нравится!

— как же мне без хруста,

тут наша «капуста» вырастает и становится размером с кольцо из рук, кончики пальцев соединены над головой.

— если я – капуста?

— мы капусту рубим, рубим,

«рубим капусту» на поверхности воображаемого стола ребрами ладоней. Детям достаточно рубить на одном месте.

— мы капусту солим, солим,

обе руки сложены щепотью и «солят».

— мы капусту мнем, мнем,

сжимаем и разжимаем кулаки

— а морковку трем, трем,

трем ладони друг об друга – для тренировки держите их на уровне груди и нажимайте на ладони с силой.

— все перемешаем!

перемешиваем – в горизонтальной плоскости.

— в бочки набиваем

ладонь на ладони, «уминаем» капусту, не наклоняясь, а сгибая и выпрямляя локти.

— в погреб опускаем.

в таком же положении глубоко наклоняемся и кладем на полОднією з монастирських іконописних майстерень києва. Побачити ікону і прикластися до неї можна на тому ж самому місці, де сто років тому її розташував преподобний іона.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

У «троєручиці «в київському троїцькому іонинському монастирі

Взагалі» троєручиця» – одна з найбільш прославлених і широко шанованих в православному світі богоматері типу одигітрії. Це святиня сербського монастиря хіландар на афоні. Відрізняється від інших подібних ікон лівостороннім зображенням немовляти христа (сидить на правій руці богоматері).

З цим образом пов’язано кілька переказів, що розповідають про те, звідки на зображенні богоматері з’явилася третя рука, і про те, як ікона опинилася на святій горі .

Згідно з одним з переказів, завдяки молитві у цього образу зцілив свою руку, відрубану по наклепу ворогів, захисник і гімнограф іоанн дамаскін. На знак подяки він приніс в дар чудотворній іконі срібну статую зціленої руки, яке було привішено до ікони, за що вона і отримала найменування «троєручиця».

Згідно з іншим переказом, іконописець двічі стирав з неї зображення третьої руки, а воно знову і знову виявлялося на дошці. І лише потім уві сні з’явилася пресвята богородиця і повеліла залишити образ без змін, «чудотворення заради, а не по єству».

Незважаючи на протиріччя у виникненні образу богоматері «троєручиці», сенс незвичайної іконографії розкривається при зверненні до тексту тропаря на честь ікони. У ньому йдеться про те, що двома руками богоматір тримає божественного немовляти, а ще одна рука символізує покрив і захист, які вона дарує моляться: «образ бо святої трійці являеші тріє рука: двема убо сина свого, христа бога нашого, носиші, третією від напастей і бід вірно до тебе прибігають ізбавляеші».

Ікона божої матері «троєручиця» захистить від ворогів, що загрожують благополуччю в будинку і всім, що живуть в ньому. Перед нею моляться про зцілення і здоров’я близьких, про лікування захворювань рук, ніг, очей.

По молитві перед» троєручицею » відступає туга і сумні думки. Також цей образ богородиці особливо шанують ті, хто займаються ремеслами.

ікона » не ридай мене, мати»

Незабаром всі ми будемо поклонятися ще одній чудовій іконі. Божа матір зображена ридає над покладеним у труну спасителем. Іноді образ називають по-грецьки — «пієта«, але більш він відомий під назвою»не ридай мене, мати».

Ікона відноситься до пристрасним і бере участь в богослужінні тільки один раз на рік. На, найчастіше в п’ятницю, її викладають на аналой.

Назва взято з ірмоса дев’ятої пісні канону на велику суботу:»не ридай мене, мати, зрящі в гробі, його ж в утробі без семені зачала єси сина, повстану бо і прославлюся, і вознесу зі славою невпинно, яко бог, вірою і любов’ю тебе величающія». Так сам христос втішає матір, кажучи їй про прийдешнє воскресіння, крізь скорботу чується звістка про .

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Ікона» не ридай мене, мати » в микільському храмі

Чудовий список саме цього іконографічного сюжету зустрів я недавно в микільському храмі в місті васильків на київщині. Він написаний ще в 1870-х роках з благословення ігумена никона, який служив в цій церкві, і подарований парафіянами храму.

Перед іконою пресвятої богородиці » не ридай мене, мати» моляться про стражденних, а також про близьких родичів і дітей.

Існують в православному світі ікони, кількість яких дуже невелика. І серед них ікона божої матері»серпнева».

Написана в пам’ять явлення божої матері в 1914 році російським солдатам перед варшавсько-івангородською операцією (15 вересня – 26 жовтня 1914 р.), битвою під містом августів сувалкської губернії російської імперії (нині територія східної польщі).

За розповідями солдатів, в ніч з 7 на 8 вересня вони побачили на небі божу матір з немовлям ісусом христом. Богородиця рукою вказувала на захід. І подальше велике бій під августово ознаменувалося повною перемогою. Причому в цій битві жоден зі свідків явища не загинув. Повідомлення про це було опубліковано в церковній і світській пресі і викликало наснагу у військах.

З 1915 року з’являються перші іконописні зображення цієї події. Святійший синод розглядав питання про явище богородиці близько півтора років і 31 березня 1916 прийняв рішення: «святійший синод, віддавши хвалу і подяку господу богу, дивно промишляє за молитвами пречистої своєї матері, про всіх звертаються до нього з старанною і щирою молитвою, визнає необхідним відобразити згадане подія явища божої матері в пам’яті наступних поколінь російського народу і тому визначає: благословити вшанування в храмах божих і будинках віруючих ікон, що зображують зазначене явище божої матері російським воїнам…»

Майже кожна ікона унікальна і, без перебільшення можна сказати, має величезну історичну цінність, оскільки, як правило, пов’язана з тими чи іншими історичними подіями. Ось і це зображення божої матері те саме народному лубку і самодіяльному примітиву, який, до речі, ніколи не вмирав в іконописній практиці, і тільки на початку xx століття був визнаний як унікальна форма мистецтва. В результаті вийшло рідкісне оптимістичне з’єднання високої іконографічної форми і простого народної творчості.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Я зустрів цю унікальну ікону недалеко від києва, в чисто-білому намоленому сільському храмі. Там все просто, по-домашньому, без суєти і химерності. Місцевий настоятель, батюшка гурій, завжди всіх приймає з радістю-незалежно від соціального походження і матеріального благополуччя, і довго потім ще живуть в пам’яті теплі спогади про ці зустрічі.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

У «серпневої» ікони

Ось і цього разу сиві ветерани отримали заряд бадьорості і надії і поверталися в столицю з жартами і посмішками на обличчях, сильно контрастували серед сірої маси столичного народу. Не раз і не два богородиця залагоджувала чвари, виявляла чудодійну силу. Ось і їдуть до неї обпалені війною ветерани просити допомоги і заступництва у господа за своїх рідних і близьких, за народ, за припинення громадянського протистояння і чудесного порятунку синів наших.

У матері божої просять напоумлення ті, у кого недобре в сімейних відносинах, хто не може знайти вихід з, здавалося б, тупикових життєвих ситуацій.

ікона божої матері » скоропослушниця»

Історія цієї ікони пов’язана з одним з афонських монастирів, а саме дохіаром, де і явлена була благодатна сила цього чудотворного образу. Припускають, що фреска, що послужила прообразом ікони, була написана ще в x столітті при засновника дохіарської обителі преподобному неофіті. Вона перебувала в ніші зовнішньої стіни, перед входом в монастирську трапезну.

У 1664 році трапезар ніл, проходячи в нічний час в трапезну з палаючої лучиною, почув від ікони голос: «надалі не наближайся сюди з запаленою лучиною і не кіпті мого образу». Чернець спочатку злякався, але потім, вирішивши, що це жарт когось із братії, скоро забув про цей випадок. Через деякий час, коли ніл проходив увечері повз ікони, пролунав той же голос: «монах, негідний цього імені! чи довго тобі так безтурботно і так безсоромно коптити мій образ?!»після цих слів монах ніл був вражений сліпотою і розслабленням тіла. Розкаявся чернець впав перед іконою на коліна і всю ніч, до приходу братії, молив пресвяту діву про прощення. Коли ченці дізналися про подію диво, відразу ж затеплили незгасиму лампаду і з благоговінням впали перед чудотворною іконою.

Ніл же в надії на велике милосердя божої матері залишився біля ікони і вирішив не йти від неї, поки не отримає . Через деякий час, стоячи на колінах перед іконою, він знову почув знайомий голос: «ніл! почута твоя молитва, ти прощений, і зір знову дається очам твоїм. Коли отримаєш ти цю милість від мене, звести братії, що я-їх покров, промисел і захист їх обителі, присвяченій архангелам. Нехай вони і всі православні християни звертаються до мене в потребах, і я не залишу нікого; з усім благоговінням до мене вдаються буду заступництво, і молитви всіх будуть исполняемы сином і богом моїм, заради мого клопотання перед ним, так що з цієї пори буде називатися ця моя ікона скоропослушницею, тому що швидку всім притікають до неї буду являти милість і виконання прохань».

На русі списки з чудотворної афонської ікони «скоропослушниця» завжди користувалися великою любов’ю. Багато з них прославилися чудесами.

На знак єдності у христі та молитовного спілкування дохіарського архангельського монастиря та архангело-михайлівської обителі, що відроджується, на звіринецьких печерах у києві була написана точна копія цієї давньої чудотворної ікони.

Назви ікон божої матері. Значення ікон

Біля ікони божої матері «скоропослушниця» в архангело-михайлівському звіринецькому монастирі

В першу чергу перед іконою божої матері «скоропослушниця» моляться про духовне прозріння, коли людина перебуває вСкладені долоні.

— ех, смачна капуста!

випрямляємося і гладимо себе по животу.

равлик.

руки на рівні грудей: одна долоня стиснута в кулачок, інша її накриває – це раковина равлики.

— равлик-равлик,

— відчини хвіртку,

— виходь з дому,

— будемо знайомі!

коли чотиривірш прочитано, швидко проштовхуємо кулачок «назовні» — тепер кулачок не захований, а лежить на передпліччі іншої руки, зате зап’ясті за кулачком щільно охоплено долонею іншої руки.

— равлик-равлик,

— висуні роги,

— дам пирога!

розтискаєте два пальці кулачка. Краще, якщо ви розтиснете мізинець і безіменний – «равлик» буде більше схожа. Якщо ваша дитина при цьому розтискає, наприклад, вказівний і середній, або навіть всі пальці — не поправляйте.

— равлик-равлик, пішли гуляти!

на цих словах равлик нічого не робить — вона слухає вас і вирішує, що відповісти (недовго).

— поповзли, поповзли, поповзли…

«равлик » повзе по передпліччя, потім по плечу. Природно,» черепашку «вона за собою тягнути не може,» черепашка » непомітно зникла.

— ой! лоскотно! піду до іншої равлику!

(при повторенні — до побачення, равлики!)

«ріжки » лоскочуть вухо або шию. Повторюєте все те ж саме, руки міняються ролями.

гусениця.

— гусениця, гусениця,

долоню однієї руки «повзе», як гусениця, складаючись і розгинаючись, по внутрішній стороні іншої руки від плечового суглоба до кінчика пальців. (не навпаки, тому що. Гусениця заповзла на травинку з землі!)

— бабочкіна дочка,

«повзе «назад до плеча по зовнішній стороні руки

— по травинкам повзає,

те ж проробляємо, змінюючи руки:» від кореня до верхівки»

— їсть листочки:

і по іншій стороні назад.

— ам!

долоні складаємо разом перед собою. При кожному слові » ам!»одна долоня ковзає по іншій долоні вгору і «кусає» всіма пальцями, крім великого, прямі пальці іншої долоні. Потім долоні міняються ролями.

— ам!

— ам!

— ам!

— ам!

— поїла

зупиняємося, складені разом долоні розслабляються…

— спати захотіла.

одна стискається в кулачок, інша її накриває-тримає кулачок, як яблуко.

— прокинулася–

поступово розправляємо долоні…

— метеликом обернулася!

руки перехрещуємо в районі зап’ясть, долоні тепер – крила метелика.

— полетіла, полетіла, полетіла!

махаємо «крилами» (зап’ястя або передпліччя перехрещені, ліва долоня махає біля правого плеча і навпаки). Можна поступово розгинати лікті, щоб метелик летіла вгору або вдалину.

кругообіг води в природі.

— кап-кап, кап-кап, кап-кап – дощик капає, кап-кап, кап-кап, кап-кап.

барабанимо пальцями по голові, плечах – як завгодно.

— буль-буль, буль-буль, буль-буль – струмки біжать, буль-буль, буль-буль, буль-буль.

біжимо або по черзі пальцями однієї руки по іншій від плеча до долоні, або пальцями обох рук по ногах

— жур-жур, жур-жур, жур-жур – річка тече, жур-жур, жур-жур, жур-жур.

долоню на долоню, пальці переплітаємо, це річка, яка тече у напрямку від нас – якщо струмки бігли по руках, то на рівні пояса, якщо по ногах – над підлогою, самі при цьому присідаємо або згинаємо одну ногу, дивлячись куди річці бігти.

— і в море велике-велике-велике впадає…

розводимо руки широко в сторони, описуючи ними велике коло, на третьому слові «велике» ведемо руки назад, на слові «впадає» – руки притискаємо до грудей.

— а з моря в спеку пар піднімається,

малюємо в повітрі спіральки пара від низу до верху. Якщо на попередніх етапах довелося присісти-встаємо, тягнемося за руками вгору.

— до неба летить і в хмаринки перетворюється. А з хмар дощик йде.

хмаринку зображують зчеплені над головою руки.

— кап-кап

і т. Д.

наведені вправи на перший погляд досить примітивні, але, по-перше, вони розраховані на дітей від півроку до двох років. А по-друге, саме такі простенькі віршики легше запам’ятовуються діточками і доставляють останнім масу задоволення.

вправи для розвитку дрібної моторики рук.

1. Долоні на столі (на рахунок «раз-два» пальці нарізно-разом.)

2. Долонька-кулачок-ребро (на рахунок «раз-два-три»).

3. Пальчики вітаються (на рахунок «раз-два-три-чотири-п’ять» з’єднуються пальці обох рук: великий з великим, вказівний з вказівним і т. Д)

4. Чоловічок (вказівний і середній палець правої, а потім лівої руки бігають по столу).

5. Діти біжать наввипередки (руху, як і в четвертому вправі, але виконують обидві руки одночасно).

6. Коза (витягнути вказівний палець і мізинець правої руки,потім лівої руки).

7. Козенята (те ж вправу,але виконується одночасно пальцями обох рук).

8. Окуляри (утворити два гуртка з великого і вказівного пальців обох рук, з’єднати їх).

9. Зайці (витягнути вгору вказівний і середній пальці, мізинець, великий і безіменний пальці з’єднати).

10. Дерева (підняти обидві руки долонями до себе, широко розставивши пальці).

1 .лисиця і заєць (лисиця «крадеться» — всі пальці повільно крокують по столу вперед; заєць» тікає » — швидко пальці рухаються назад.)

2. Павук (пальці зігнуті, повільно перебираються по столу).

3. Метелик (долоні з’єднати тильною стороною і помахати пальцями, щільно стиснутими разом).

4. Рахунок до чотирьох (великий палець з’єднується по черзі з усіма іншими).

5. Прапорець (великий палець витягнутий вгору, інші з’єднати разом).

6. Пташки (по черзі великий палець з’єднується з іншими).

7. Гніздо (з’єднати обидві руки у вигляді чаші, пальці щільно стиснути).

8. Квітка (те ж,що і в попередній вправі, але пальці роз’єднані).

9. Коріння рослини (притиснути коріння-руки тильною стороною один до одного, опустити пальці вниз).

10. Бджола (вказівним пальцем правої, а потім лівої руки обертати навколо).

11. Бджоли (те ж вправу виконується двома руками).

12. Човник (кінці пальців направити вперед, притиснути руки долонями один до одного, злегка відкривши їх).

13. Сонячні промінчики (схрестити пальці, підняти руки вгору, розставити пальці).

14. Пасажири (схрещені пальці звернені вниз, тильні сторони рук — вгору, великі пальці витягнуті вгору.)

Мої речі

ось це моя парасолька.
я в дощ ходжу з ним.
14 нехай дощ барабанить.
Залишуся сухим.
а ось моя книжка.
Можу почитати.
можу вам картиночки
В ній показати.
ось це мій м’ячик
веселий, смішний.
Його я кидаю
Над головою.
а ось мій кошеня
Я гладжу його
Муркоче він
На мене одного.

Я хочу побудувати будинок
щоб віконце було в ньому
щоб у