Як облаштувати парковку на дачі. Бетонна площадка: інструкція з облаштування

6

Досить часто при облаштуванні присадибної території власники не обмежуються мощенням одних лише пішохідних і садових доріжок. Вони вирішують вимостити проїзд автомобіля до і передбачити можливість його паркування у дворі на відкритому повітрі. Однак технологія укладання тротуарної плитки під автомобіль дещо відрізняється від пристрою пішохідних доріжок — як вибором матеріалів, так і способом підготовки основи по покриття.

вимоги до дорожніх покриттів для проїзду автомобіля

Особливості укладання тротуарної плитки для можливого проїзду і паркування машини пов’язані з великим ваговим впливом на мощену поверхню. У зв’язку з цим до них пред’являються наступні вимоги, дотримання яких є обов’язковим:

  • покриття повинно бути стійким і не зрушуватися під великим ваговим тиском;
  • поверхня повинна бути рівною і щільною, не маючи вільних швів між плитками;
  • підстава дорожнього покриття необхідно зробити дуже щільним, без повітряних пустот між складовими частинами;
  • обов’язкова наявність водовідвідного дренажного шару, оскільки вода може вплинути на міцність підстави;
  • застосування тротуарної плитки підвищеної міцності і морозостійкості;
  • установка бордюрного огородження з каменю.

Для того, щоб не відбулася просадка і руйнування покриття, необхідно застосовувати технологію пристрою посиленого підстави і використовувати матеріали підвищеної міцності.

вибір необхідних матеріалів

Виробники будівельних матеріалів пропонують на ринку тротуарну плитку. Перший вид матеріалів відрізняється яскравими насиченими кольорами і різноманітністю форм. Плитка, виготовлена методом вібропресування, більш скромна на зовнішній вигляд, зате володіє підвищеною міцністю і морозостійкістю.

Якщо вага автомобіля не перевищує 1 тонни, то для укладання цілком можна використовувати і клінкерну тротуарну плитку. у тому випадку, коли вага машини понад 1000 кг, то вам краще зупинити свій вибір на пресованих виробах. Товщина плитки при цьому повинна бути не менше 60 мм.

Купуючи плитку, попросіть продавця показати розрізаний зразок з реалізованої партії. Він зобов’язаний це зробити, а якщо відмовляється, то просто не купуйте такий товар. Розріз повинен мати однорідну щільність і в ньому не повинно бути ніяких сторонніх вкраплень. Їх наявність говорить про низьку якість матеріалу.

Про значення зовнішнього вигляду говорити не будемо, а ось перевірка плитки на стираність робиться просто. Візьміть 2 каменю і потріть їх один об одного лицьовою стороною. Подивіться на результат: якщо поверхні залишилися колишніми, то матеріал хороший, в іншому ж випадку таку плитку краще не брати.

Крім тротуарної плитки, для виконання робіт необхідно придбати:

  • пісок, бажано річковий, для первинної підкладки і опорної подушки під тротуарну плитку;
  • щебінь фракції 20-40 мм для створення дренажного шару під основу покриття;
  • гравій з фракцією не більше 25 мм на більш щільне перекриття дренажного шару;
  • цемент марки м300-м500 для приготування бетону і формування цементно-піщаної суміші;
  • ізолюючий з одностороннім напрямком пропуску вологи.

Крім цього, необхідно вирішити питання вибору і придбання бордюрного каменю, яким буде захищатися проїзд і місце для стоянки. Його можна виготовити самостійно з бетону або купити.

розмітка і земляні роботи

підготовка і розмітка за допомогою кілочків і шнура.

Укладання тротуарної плитки під автомобіль починається з розмітки території, призначеної для мощення. Ширину дороги слід прийняти не менше 2,2 метра, а площа стоянки — на свій розсуд. Під’їзд автомобіля до будинку може бути влаштований впритул до пішохідної доріжки. Для позначення і вимірювання використовують кілочки, міцний шнур і рулетку. Відстань між кілочками має забезпечувати хороше натяг шнура.

Після цього, відповідно до розміченими контурами, знімається верхній шар грунту на глибину 30-35 см.якщо площа велика, то має сенс найняти для виконання цієї роботи екскаватор-навантажувач. Він зможе акуратно зняти родючий шар і перевезти його до місця складування або розсипати в потрібному місці.

схематичні варіанти підстав під укладання тротуарної плитки.

Дно вийшла траншеї слід присипати піском шаром 2-3 см і добре утрамбувати, використовуючи будівельну трамбувальну машину або віброплиту. Поверх утрамбованого піску потрібно розстелити геотекстиль таким чином, щоб сусідні полотна перекривалися на 8-10 см, а боковини були загорнуті вгору на 20-25 см.

Цей шар запобігає проростанню бур’янів через основу і збереже гарний вигляд покриття на тривалий час. крім того, він зупинить навесні можливий підйом грунтових вод.

засипка дренажного шару

трамбування дренажного шару з щебеню і гравію.

По краях проїзду і майданчика встановлюється бордюрний камінь. Висота установки регулюється підсипанням піску, перемішаного з гравієм. Вертикальне закріплення бордюру зсередини здійснюється забиванням наполегливих кілочків, а зовні — підсипкою щебеню, гравію або піску.

Тепер на текстильне покриття засипається шар щебеню товщиною 12-15 см і трамбується. Поверх щебеню слід настелити шар гравію, перемішаного з піском відносно 2:1, для вирівнювання поверхні. Після цього потрібно утрамбувати поверхню і накрити дренажний шар геотекстилем.

пристрій підстави на піщаній подушці

Поверх дренажного шару насипається подушка з чистого річкового піску товщиною 5-7 см, проливається водою і добре трамбується. Для наступного шару необхідно приготувати суху цементно-піщану суміш у співвідношенні 1: 4 і насипати основу на пісок шаром в 6-7 см.

схематичні зображення варіантів укладання на пісок або суху суміш.

Його теж потрібно утрамбувати і вирівняти штукатурним правилом за рівнем. Для більш точного вирівнювання можна встановити металеві поздовжні маяки, закріплюючи їх на насипних гірках з суміші.

укладання тротуарної плитки

Після підготовки і вирівнювання цементно-піщаної основи, укладається тротуарна плитка під автомобіль. Дуже важливо, щоб в період між пристроєм верхнього шару і укладанням плитки не випали опади. Поверхня, на яку буде покладена бруківка, повинна бути сухою.

Для крайнього ряду тротуарної плитки натягніть шнур на відповідній кладці висоті. Прокладіть 1 ряд уздовж бордюр і 1 ряд поперек проїзду. Тепер починайте заповнювати необхідну площу , укладаючи плитку сегментами по 1 м 2, переходячи від однієї ділянки до іншого поперек проїзду.

Постійно перевіряйте розташування плиток по висоті за допомогою будівельного рівня. Плитки необхідно класти якомога щільніше одну до іншої. Вирівнювання плиток проводиться за допомогою гумового молотка.

після закінчення кладки розсипте на поверхні трохи сухої цементної суміші і за допомогою щітки заповніть нею шви між плитками.

завершальні роботи

До завершальних робіт відносять прибирання брукованої поверхні і вирівнювання рівня прилеглої території. Через 2-3 дні після укладання полийте поверхню водою. Після того, як вона просохне, повторіть заповнень швів сухою цементною сумішшю. Це забезпечить повну герметизацію стиків і виключить проникнення води під покриття.

В’їзна група, основними елементами якої є дорога до гаражу, майданчик безпосередньо перед в’їздом і бетонна площадка під автомобіль, розташована на території ділянки, є невід’ємними елементами будь-якої ділянки, будь то заміські володіння або прибудинкова територія міського приватного житла. Облаштування кожного з цих елементів характеризується своїми особливостями, про які повинен знати кожен власник приватної території. Довговічність бетонних майданчиків ні у кого не викликає сумнівів, а якщо в процесі їх облаштування задіяти уяву і мінімальні дизайнерські навички, вони можуть стати вдалим доповненням вашого саду і гідною альтернативою цегляним патіо, які є одним із затребуваних елементів креативного ландшафтного дизайну ділянки. Як облаштувати бетонну площадку своїми руками і в чому полягають основні технологічні моменти заливки бетону — відповіді на ці та інші питання ви отримаєте, прочитавши статтю, підготовлену нашими фахівцями.

Елементи в’їзної групи: коротка характеристика

Бетонна площадка, розташована перед в’їздом, часто являє собою пандус, призначений не тільки для більш зручного в’їзду на територію ділянки, але і дляЗапобігання попадання зайвої вологи з ділянок, розташованих по сусідству. З точки зору пристрою, пандус представлений у вигляді монолітної бетонної плити, попередньо піддалася армуванню, товщина якої визначається декількома факторами: розмірами передбачуваного пандуса і динамічним навантаженням, яку відчуває пандус під час в’їзду автомобіля. У більшості випадків виявляється оптимальним використання монолітної плити, армованої металевою сіткою, при цьому товщина плити не перевищує 15 см. Щоб запобігти можливим деформаціям, при облаштуванні пандуса необхідно враховувати ряд фізичних констант, серед яких основне місце відводиться напрямку дії навантаження при русі автомобіля, що пов’язано з ухилом пандуса. У зв’язку з цим, при будівництві пандуса облаштовують деформаційний шов, розташований між горизонтальною плитою на ділянці і плитою пандуса. Заключним заходом з облаштування деформаційного шва є його закладення матеріалом для гідроізоляції — гідростеклоізолом.

Бетонна площадка під автомобіль , розташована на території ділянки, являє собою майданчик, виготовлений з монолітного бетону. Якщо проект вашої ділянки має на увазі наявність бетонних доріжок або доріжок, виконаних з бруківки, в процесі облаштування бетонної площадки важливо враховувати висоту її підстави, яке повинно бути на одному рівні з підставою доріжок. Об’єднати бетонну площадку під автомобіль і пішохідні доріжки можна за допомогою бордюрного каменю, або водостічного елемента.

У чому полягають основні переваги бетонної площадки?

Незважаючи на те, що найпростішим способом організації території ділянки або паркувального майданчика під автомобіль є облаштування майданчика, засипаної щебенем, в більшості випадків досвідчені забудовники вважають за краще віддавати перевагу більш надійним бетонним майданчикам. І все це пов’язано не з упередженим ставленням до щебеню, а з особливостями погодних умов у весняний період часу. Навесні, під час дощу або танення снігу відбувається поступове розм’якшення грунту під шаром щебеню, що призведе до його осідання під вагою автомобіля. У зв’язку з чим, в даному випадку найбільш оптимальним стає заливка бетонної площадки, організацію якої необхідно здійснювати перед виїздом з гаража. Необхідно сказати кілька слів про переваги бетонної площадки:

  • універсальність і тривалий експлуатаційний термін;
  • легкість монтажу, що обумовлює можливість її самостійного виготовлення;
  • одним з найважливіших достоїнств бетонної площадки є демократична вартість матеріалів для її виготовлення, а також легкість і безперешкодність їх доставки.

Залежно від призначення, для бетонної площадки характерні певні конструктивні особливості, які необхідно враховувати при її облаштуванні. Якщо ви плануєте використовувати майданчик в якості своєрідного внутрішнього дворика, на якому буде встановлений шезлонг або альтанка, що складається з невеликого столика і навісу, її експлуатація буде здійснюватися в умовах невеликих навантажень. Товщина заливки бетону в даному випадку може не перевищувати 5 см.як матеріал для армування в даному випадку підійдуть колишні в експлуатації, непотрібні залізяки. Але в тому випадку, якщо бетонна площадка буде використовуватися в якості автомобільної стоянки або території для установки басейну, експлуатаційні навантаження істотно зростуть, що і є визначальним моментом її конструкції. Товщина бетонного шару становить не менше 10 см, а в якості матеріалу для армування повинна використовуватися сталева арматура.

Облаштування бетонного майданчика: підготовчі заходи

Заходи з облаштування бетонного майданчика характеризуються рядом специфічних особливостей. В першу чергу необхідно враховувати, що в більшості випадків ви обмежені у виборі території, що обумовлено розташуванням гаража на ділянці. І в цьому випадку доводиться зіткнутися з певними труднощами, пов’язаними з тим, що під облаштування майданчика повинна бути виділена максимально рівна і досить щільна територія, яка дозволить раціонально використовувати бетонний розчин. У зв’язку з цим, перед тим, як приступити до облаштування бетонної площадки, необхідно провести ряд підготовчих заходів, суттю яких є вирівнювання і трамбування ділянки.

Перший етап підготовчих заходів має на увазі зняття і видалення родючого грунту, в якому виявляється рослинність. Якщо цього не зробити, рослини, що залишилися після облаштування майданчика, піддатися гниттю з утворенням порожнин, які істотно знизять експлуатаційні характеристики бетонної площадки. Щоб здійснити це, необхідно перекопати грунт на глибину, що становить половину багнета лопати, чого буде цілком достатньо для видалення родючого грунту. Перекопавши необхідну територію, родючий грунт переміщують на іншу ділянку, і, прибравши грунт, що потрапив на вимощення, розмічають територію з використанням кілків і мотузки.

Важливо! вибираючи територію під облаштування бетонного майданчика, переконайтеся в тому, що на території обраної ділянки відсутні комунікаційні мережі. При неможливості дотримання даної умови, комунікації необхідно захистити,» одягнувши » їх в захисний футляр або короб.

Щоб запобігти подальшій усадці території, яка при недотриманні правил облаштування спостерігається в процесі експлуатації майданчика, територію необхідно ретельно вирівняти і утрамбувати, перевіривши її при цьому на наявність прихованих ям. Далі на вирівняній основі облаштовується піщано-гравійна подушка, наявність якої дозволить уникнути появи тріщин в процесі експлуатації. Товщина захисної подушки визначається передбачуваним навантаженням на бетонну площадку. В першу чергу укладається, піддається зволоженню і ретельно утрамбовується шар піску, в середньому рівний 10 см.після цього аналогічним чином проводиться укладання щебеню або гравію. Товщина гравійного шару повинна бути не менше 5 см, що обумовлено глибиною промерзання грунту під бетонним шаром.

Важливо! якщо знехтувати нашими порадами і відмовитися від укладання піщано-гравійної подушки, ви незабаром помітите, що циклічне промерзання і відтавання сприяє поступовому руйнуванню бетону з внутрішньої сторони, що призведе до того, що монолітна бетонна плита незабаром перестане бути такою.

Організація опалубки: основні моменти

Незважаючи на те, що заливка бетону може здійснюватися або в опалубку, або безпосередньо в грунт, ми вважаємо за потрібне детально розглянути облаштування опалубки. Перед тим, як обговорити порядок заходів щодо її організації, уточнимо, що в разі заливки бетону безпосередньо в грунт роль опалубки виконує сам грунт або стіни будівлі.

Але якщо ви все-таки віддали перевагу заливці бетону в опалубку, радимо вам підійти до її облаштування з максимальною грунтовністю. Опалубка призначена для утримання бетону в його вихідному стані до його повного затвердіння (в залежності від початкової консистенції розчину час його затвердіння може варіюватися до 10 годин). Для виготовлення опалубки можна використовувати практично будь-які матеріали, що залежить від товщини бетонного шару. Якщо товщина бетонного шару не перевищує 5 см, то в якості опалубки можна використовувати фанеру товщиною 6 мм. У нашому випадку планується масштабна експлуатація бетонної площадки, в зв’язку з чим, для опалубки рекомендуємо використовувати дошки.

Виготовлення опалубки починається з установки дерев’яних кілочків, які забивають в землю по чотирьох кутах майданчика. Далі до них прибивають дошки. Потім три з чотирьох сторін необхідно посилити додатковими кілочками, які встановлюють з боку гаражних воріт і по обидва боки, прилеглі до сторони опалубки, встановленої біля гаражних воріт. Розглядаючи облаштування опалубки, необхідно обговорити ще один нюанс, пов’язаний з площею заливки бетону. Розрізняють повну і часткову заливку бетону. Якщо мова йде про зведення бетонної площадки, яка не виконує функцію фундаменту, допустимо зробити ставку на часткову заливку бетону, що здійснювати набагато легше, особливо в тому випадку, якщо ви працюєте в поодинці. У зв’язку з цим, розмір секторів заливки визначається на етапі зведенні опалубки.

Облаштування напрямних для заливки бетону: варіанти виготовлення

В даному випадку можливе використання двох способів установки напрямних.

Спосіб № 1

Виготовлення напрямнихЗдійснюється з профільної труби, що характеризується прямокутною формою перетину. В процесі роботи необхідно вдатися до використання зварювання. Якщо ви не є професіоналом в даній області, не поспішайте відмовлятися від облаштування бетонного майданчика, так як зварювальні роботи в даному випадку настільки прості, що з ними зможе впоратися будь-яка людина, що володіє мінімальними практичними навичками в даній області. В даному випадку до профільної труби приварюють арматурні стрижні, дотримуючись крок, рівний одному метру. Що стосується довжини приварюється арматури, то вона визначається наступним чином: після забивання арматури в основу, розташоване над шаром щебеню, має залишатися вільний простір, рівне висоті бетонного шару. У більшості випадків оптимальною довжиною арматури є 25 см.перед тим, як приступити до бетонування майданчика, на шар щебеню укладають арматуру, поверх якої встановлюють напрямні. Щоб захистити арматурну конструкцію, фахівці рекомендують підняти її на пару сантиметрів над шаром щебеню.

Важливо! підняти арматуру можна і безпосередньо в процесі заливки бетону.

Після того, як встановлені напрямні, і за допомогою будівельного рівня перевірений їх кут нахилу, необхідно зміцнити всю конструкцію. Для цього необхідно приготувати невелику кількість бетонного розчину, який згодом укладається в формі пірамідок між стрижнями арматури. Здійснення даної дії запобіжить просідання конструкції і сприятиме зміцненню цілісної конструкції.

Спосіб № 2

Другий варіант облаштування опалубки передбачає облаштування бетонної конструкції. В першу чергу необхідно натягнути розмічальну волосінь так, щоб її рівень збігався з рівнем майбутньої бетонної площадки. По обидва боки волосіні організують опалубку з труб або дощок. В процесі облаштування опалубки необхідно дотримуватися відстань між окремими її елементами, яке повинно становити від 8 до 12 см. Безпосередньо на будівельному майданчику готують невелику кількість бетонного розчину, який необхідно укласти в опалубку до того рівня, який обмежений натягнутою волосінню. Після того, як відбулося початкове схоплювання бетонної суміші, необхідно здійснити демонтаж опалубки і її перестановці на наступне місце, де планується зведення ще однієї направляючої. Мінімальна відстань між напрямними має становити 2,7 метра.

У найпростішому своєму варіанті облаштування бетонної площадки може здійснюватися без виготовлення напрямних. В цьому випадку вони рекомендують обійтися виготовленням армуючого каркаса з дроту, діаметром не менше 2,5 мм.в даному випадку сітку розміщують таким чином, щоб вона розташовувалася на відстані 5-8 см від опалубки.

Зверху облаштовують додатковий шар гравію товщиною 5 см, який також необхідно вирівняти.

Бетонування майданчика: технологічні етапи

Здійснивши всі перераховані вище етапи облаштування території, які в якійсь мірі можна вважати підготовчими, ми заливаємо бетонну площадку. Вибираючи матеріали для заливки майданчика під автомобіль, зробіть ставку на бетон марки м400, так як саме він вважається оптимальним в даному випадку і здатний витримати навантаження, передану майданчику легковим автомобілем. У процесі підготовки бетонного розчину необхідно дотримуватися співвідношення 1: 1, де на одне відро цементу припадає одне відро піску, який повинен бути максимально чистим і позбавленим глинистих домішок. Крім того, для приготування розчину вам знадобиться щебінь і вода. Приготування розчину здійснюється наступним чином:

У ємність бетономішалки заливають воду і, включивши міксер, в грушу засипають необхідну кількість цементу, після чого в хід йде щебінь, який перешкоджає утворенню цементних грудочок, діючи як ще одна, додаткова лопать бетономішалки. На закінчення додають необхідну кількість піску і під контролем густоти розчину здійснюють його вимішування протягом 10-15 хвилин. Даний розчин можна вважати еталоном бетонного розчину, приготований у відповідності з усіма порадами професіоналів даній сфері, суть яких зводиться до того, що розчин повинен бути досить густий.

Наш розчин являє собою класичний бетон, яким заливають опалубку. І це один з найбільш трудомістких, але в той же час надійних способів приготування цементного розчину. Щоб полегшити собі завдання можна піти іншим шляхом і виключити з інгредієнтів для розчину щебінь. В цьому випадку виготовлення розчину здійснюється за аналогічною методикою, але в підсумку за своєю консистенцією розчин повинен бути рівномірним і нагадувати досить густий кисіль. Рівномірна консистенція сприятиме найбільш сприятливому просочуванню між щебенем, що дозволить зацементувати бетонну площадку як єдину монолітну плиту.

Пристрій бетонних майданчиків має на увазі заливку бетонного розчину, починаючи з найбільш далекого кута щодо розташування бетономішалки. В процесі заливки необхідно дотримуватися заданий ухил. Важливо пам’ятати золоте правило бетонування, суть якого полягає в тому, що чим менше часу витрачено на заливку бетонної площадки, тим міцніше буде подальша стяжка. По завершенні заливки поверхню майданчика вирівнюють, після чого прибирають надлишки бетону. Фінальний штрих з облаштування бетонної площадки буде внесення елементів дизайну, що буде особливо актуальним, якщо ви плануєте облаштувати внутрішній дворик на цьому майданчику.

Щоб додати різноманітності майданчику, досить пройтися по поверхні ще не схопився бетону щіткою, що додасть їй додатковий дизайнерський штрих, внесення якого буде не тільки естетичним, але і практичним. Це пов’язано з тим, що візуальна естетичність в даному випадку поєднується з безпекою, обумовленої додаткової шорсткістю майданчика. Ось і все, роботи з облаштування бетонного майданчика завершені. Залишилося набратися терпіння і дочекатися повного висихання бетону, що є запорукою тривалої і правильної експлуатації бетонного майданчика.

Якщо ви не впевнені в тому, що велика кількість стоків не зашкодить вашій бетонній майданчику, необхідно заздалегідь задуматися про облаштування дренажної системи, яке необхідно здійснювати на етапі проектування майданчика.

Щоб забезпечити якісне висихання бетону, тільки що залиту майданчик необхідно накрити пластиком або присипати великою кількістю тирси. Це необхідно для того, щоб розчин затвердів відповідно до всіх правил, що передбачають поступове висихання бетону при збереженні оптимального рівня вологи в ньому. Так як про остаточне затвердінні розчину можна говорити тільки після трьох тижнів, навіть після видалення захисного пластика не рекомендується експлуатація майданчика з максимально допустимим навантаженням, так як це може привести до виникнення деформацій або порушення її цілісності.

Ось вирішив цього року облагородити майданчик перед будинком, бо набридло, виходячи з машини топтатися в брудній рідині, а потім ще й машину по годині відмивати. Для початку пару слів про те, що було. Грунт у нас на ділянці глинистий. На місці нинішньої стоянки був» дикий » газон. Дикий в сенсі, що росло на ньому все підряд. Майданчик був практично рівним, але через часті заїздів і пробуксовок в деяких місцях були ями і траншеї від коліс. Розміри майданчика 5х10 загальною площею 50 кв. М.
Для початку зняли досить великий шар дерну і вжили його для вирівнювання ділянки за будинком. Ось що вийшло в результаті.

Літо в цьому році було дощове, тому довелося кілька разів відкачувати накопичилася дощову воду з утворилася майданчика. Наступним кроком був геотекстиль, на який вже укладали щебінь фракції 20-40. Після трамбування щебеню в хід пішов пісок. Пісок купували намивний, він трохи дорожче, але зате ідеально чистий без сторонніх домішок. Після укладання пісок зазвичай поливають водою і трамбують. З поливом допоміг дощ, трамбували ручним інструментом під назвою колоду з палицею.

Після того, як все було вирівняно під рівень з невеликим ухилом до воріт і сливу уздовж будинку, приступили до укладання тротуарної плитки. Тротуарну плитку купували виготовлену методом вібропресування. Як нас запевнив продавець, така плитка більш зносостійка і морозостійка, ніж плитка зроблена методом вібролиття. Точна назва плитки бруківка вібропресована. Брали плитку двох кольорів. Основний колір сірий, а жовта для створення візерунка. Співвідношення плитки 80% сірий колір і 20% жовтий.
Візерунок вибрали не особливо складний. Плитку клали на пісок, щільно притискалиМенеджментом ваше підприємство приречене на успіх.
Пропонуйте покупцям цікаві і смачні рецепти, закуповуйте сировину у кращих постачальників і створіть сайт підприємства – це забезпечить вам нескінченний потік клієнтів.