Експериментальні, стендові, діючі моделі ховеркрафт-аеробот «кондор» і «аркай»

48

Здрастуйте , шановні моделісти. Користуючись, випадком, що постійно перебуваю, вдома через ковіда, переглянув свої старі матеріали і моделі, і виявив дві дуже цікаві моделі, які можна вважати довгобудом. Як завжди в переддень нового року, почав будівництво моделей за проектом «пам’ять», роботи почалися ще в 2019 році. Ці моделі об’єднує те, що обидві вони — свп (судно на повітряній подушці).

Почну свою розповідь з моделі аліс – 1 — 12 » кондор»,

Побудувати подібну модель мені захотілося після того, як я побачив чергову модель свп – екраноплана володимира середи «лцч-5».

Копіювати його модель мені не хотілося , вирішив накреслити своє бачення майбутньої моделі. Я уявив собі свп-екраноплан для прогулянок по водній гладі річок і озер, і вирішив створити її зменшену копію в масштабі 1:10.скористався розробками ростислава алексєєва і роберта бартіні. Ось такі начерки у мене вийшли.

Електроніка, заготовлена для моделі.мотор на нагнітання ( піддув) — d2826 / 6 2200kv.гвинт-7 х 6 е або 7 х 4.регулятор-60а.сервомшинка — mg90s.акумулятор — 3s 3300 20с.маршовий мотор — 3010 1300kvвинт — 8 х 6 трилопатевий.регулятор — 80 а. В якості основного матеріалу для моделі я вибрав просту, листову підкладку під ламінат, завтовшки 5 мм

Для склеювання всіх елементів конструкції, я використовував універсальний, вологостійкий клей «кін».

Початок створення цієї моделі був найважчим етапом. Чесно кажучи, я просто не знав з чого починати.вирішив почати з вирізання основної площини, на якій будуть встановлюватися вся конструкція моделі.

Володимир середа запропонував мені свій варіант виготовлення балонет, для повітряної подушки.але я вирішив піти своїм шляхом. Взяв картонні кільця від скотча і розрізав їх на кілька вузеньких кілець.

На площину змонтував одну бічну стінку балонету.

До цієї стінки вклеїв ці колечка.вийшов прекрасний каркас.перш ніж обтягувати обшивку на балонетах, заготовки зміцнив скотчем, що б не ламалися і не тріскалися. При склеюванні обшивки, я використовував шматочки вузького, паперового, малярського скотча, фіксуючи їм до повного висихання.

Для виготовлення хвостової і носової частини балонет, я використовував листовий утеплювач «піноплекс», товщиною 50 мм.вклеював шматочки утеплювача і за місцем вирізав до потрібних розмірів.

Почалася нудна і нецікава робота з вирізання і склеювання сидінь для пасажирів в салони і пілотів в кабіну.

Всього 50 сидінь було виготовлено.розпочав роботи з виготовлення салону для пасажирів на лівому борту свп.

Дуже нагадує вагон метро.

Зайнявся правою і лівою консоллю крил.

Приміряв консолі на місце.

Спочатку планував конструкцію для установки двох моторів для подачі повітря під днище.

Надалі я відмовився від двох моторів і залишив один.

Гнучка, передня частина огорожі повітряної подушки зроблена з смужки матеріалу «болонья», від старого плаща.

У носовій частині фюзеляжу вклеюються внутрішні перебирання.переходжу до « склінню » салонів.

Починаючи робити хвостове оперення, я згадав малюнки роберта людвіговича бартіні.

Його малюнки крила з кільцевим крилом , викликали усмішки і нерозуміння, та й технологій , що б виконати це в ті роки просто не було.

Ось, що вийшло у мене.

Перші випробування повітряної подушки, показали її неефективність. Модель піднімалася, при подачі повітря тільки на гладкій поверхні … Вирішив припинити подальшу роботу над нею, як безперспективною. Навіть зовнішній вигляд не захотілося доводити до кінця. Можливо, що установка більш потужного мотора з великим гвинтом на піддув і маршовий двигун, змінили б ситуацію. Але мабуть в той час це було неможливо. Вийшла стендова модель.

Тепер дозвольте розповісти вам про іншу модель.»аркай « — що в перекладі означає» джерело, початок сущого, що з’явився до початку часів «» аркай» — має ще інше значення:1. Стирчати в різні боки; 2. Виситися, здійматися(висуваючись вістрями); ховеркрафт – аеробот аліс – 07 – 03 «аркай», універсальний всесезонний транспортний засіб, що поєднує в собі можливості швидкісного катера, екраноплана, снігохода і болотохода.простіше кажучи-свп-екраноплан з м’яким, надувним огорожею .ідея створення подібної моделі зріла давно.спочатку була ідея зробити шнеки , але, поки, вирішив обмежитися надувними скегами.

До початку робіт, перекопав цілу купу різних статей по судах на повітряній подушці. Хотів зробити звичайні балонети, які ставлять на свої свп нижегородські корабели, але враховуючи гіркий досвід попередньої моделі, відмовився від цієї ідеї.

Велику допомогу надав мені в моїй роботі володимир середа, показуючи свої екраноплани.http://www.ekranoplan-hit.ru/

Олександр дон зі своєю моделлю свп теж допоміг мені у створенні моєї моделі.http://volamar.ua/subject/03kolibri/view_post.php?cat=1&id=21&page=1

Не став нічого вигадувати і почав робити , так, як вже звик, створюючи свої свп.

Креслень, крім цього, мого начерку-малюнка немає.

Для створення цієї моделі я вирішив використовувати кілька різних матеріалів. Для несучої конструкції платформи для гнучкого огорожі, виготовлення фюзеляжу, крил і хвостового оперення, використовую просту, листову підкладку під ламінат, товщиною 5 мм. І стельову плитку , товщиною 3 мм. Спочатку хотів використовувати листовий утеплювач — екструдований пінополістирол «піноплекс» товщиною 20мм. І розрізаного пенорезкой до листів товщиною 10 мм.

Я його використовував у всіх попередніх моделях, але розміри підкладки, дозволили від нього відмовитися.для склеювання всіх деталей конструкції моделі, я застосував універсальний, вологостійкий клей»кін».ось з цих фотографій робив шаблони і викрійки, вирізав заготовки зі старого плаща, зшив «спідничку»

Спочатку думав зробити платформу прямокутну,

Але схилився до конусного варіанту, який застосовував в інших моделях.

Перекроїв «спідницю».склеїв конструкцію платформи і приміряв на неї «спідницю».

Змонтував вузол примусової подачі повітря в гнучке огорожу і під днище .

В якості двигуна використовував мотор d2826/6 2200 kv. З гвинтом 7 х 6е.

Акумулятор — 3s 1300 mah.

Перевірка роботи повітряної подушки.

Згадуючи багато моделей свп-екранопланів володимира середи, з’явилася думка зробити на моделі невеликі крила. Буде створюватися додаткова підйомна сила, та й стійкості додасться.довго розраховував місцезнаходження крил, що б цт знаходився в точці кріплення нагнітального мотора. Визначився з розмірами. У моделі» аркай » з’явилися крила.

На крила змонтував поплавці, вклеїв бічні стінки в носовій частині фюзеляжу.

При виготовленні крил, використовував дерев’яні рейки перетином 5 х 15 мм.рейки вклеєні по передній кромці крила і в середині центральної нервюри. Вони утримують крило в потрібному положенні і створюють v кут.рейка, що проходить по передній кромці крила із зовнішнього боку декорується фасонної смужкою з підкладки. Ця смужка виконує ще додаткову функцію ребра жорсткості. Відео в процесі створення моделі,

Зробив заготовки керма напрямки.

Зробив написи на моделі, проводжу обтяжку кольоровим скотчем.змонтував хвостове оперення. З’явилася ідея-поставити на модель кермо висоти.зробив заготовку.

Поки не бачу доцільності в ньому. Треба порадитися з володимиром середою.модель сконструйована таким чином, що при початку роботи маршового двигуна і наборі певної швидкості, модель повинна виходити в режим екранування . Тому двигун, що працює на нагнітання повітря в гнучке огорожу, можна відключати. Після перших випробувань буде зрозуміло, чи потрібна моделі допомога керма висоти. Ось, що відповів володимир:

Так, дуже вірно говорить народна мудрість: — «скоро казка позначається»…адже початок створення цієї моделі було покладено перед новим 2020 роком … Дуже хотілося закінчити модель швидше, що б по сніжку її випробувати. Але, життя свої правила висуває. Хворів, тепер карантин, запчастин і матеріалів не вистачає…ще один рік добігає кінця, скоро прийде новий 2022 рік, а створення моделі тільки закінчилося!ось кілька фотографій моделі перед заключними роботами.

Цю модель я задумував з використанням в якості маршового двигуна імпелер 70 мм.з тягою близько 1500 р але доводиться ставити мотор -3010 1300kv. 480w., майже з такою ж тягою — 1650 р. І з гвинтом 10 х 4,5. Або трилопатевим 8 х 6 .

Регулятор для мотора поддува-30 а.

Регулятор для маршового двигуна – 60 а.

Сервомашинка рн – mg90s.

Для маршового двигуна будуВикористовувати окремий акумулятор — 3s 3300 mah.

Габарити моделі.розмах-1000 мм. Довжина-1200 мм.

На дерев’яну рейку, на якій укріплений мотор піддуву, приклеїв шматок утеплювача «пенлоплекс» товщиною 50 мм., до якого приклеїв шматочок 3 мм. Фанери. На це місце буде кріпитися маршовий двигун.

Змінив геометрію керма напрямок, навісив на місце, вклеїв сервомашинку для управління ним, під’єднав тягу.

Так працює рн

Встановив мотор з гвинтом.

Тепер можна випробовувати модель.води поблизу не стало, снігу поки не передбачається! доведеться випробовувати на траві. Це моя грунтова злітно-посадкова смуга. З якою я злітаю на своїх авіамоделях, ось на ній я і протестую свою нову модель ховеркрафт-аеробот аліс-07-03 «аркай»,

Як я і очікував, ця модель, як і перша, не змогла піднятися на траві і потужності двигуна не вистачило, що б зрушити її з місця. Можливо більш потужний мотор з великим гвинтом зможе це зробити. Буду експериментувати. Поки не хочеться вважати її так само безперспективною.начебто розповів про все. Моя розповідь трохи затягнувся, прошу пробачити мене.моделі вийшли цікавими і незвичайними, мені вони сподобалася, н дивлячись на те, що вони вийшли стендові. На цьому я прощаюся з вами. До швидкої зустрічі! ваш валеріан самодєлкін.