Підлаштування дроселя. Дросель електричний це

104

Дросель-це спеціальний технічний пристрій, що регулює витрату і сприяє зміні певних характеристик робочого тіла. За своїм виглядом він схожий на пластину, що має спеціальне прохідний перетин. Його також можна охарактеризувати як котушку індуктивності. Однією з областей, де він застосовується, є комп’ютерна техніка.

У цьому випадку дросель використовується в ланцюгах живлення материнських плат, відеокарт, процесорів, блоків живлення і так далі. Останнім часом найбільш поширені закриті індуктори в металеві корпуси для того, щоб зменшити випромінювання, шум і високочастотний свист при роботі котушки.

Автомобілі

В автомобільній практиці частіше використовують словосполучення «дросельний вузол». При цьому можливе використання одного з двох видів пристрою, тобто механічного або електричного дроселя. Він починає працювати після натискання водієм педалі газу, після чого дросельна заслінка починає свій рух. Разом з цим регулюється подача паливно-повітряної суміші, яка надходить в рухову систему. Ця заслінка з’єднується зі спеціальним датчиком, який передає інформацію в комп’ютер, що дозволяє визначити необхідну кількість палива. В цьому випадку дросель розташовується між повітряним фільтром і двигуном автомобіля і кріпиться до рухової системи.

Люмінесцентна лампа

Люмінесцентна лампа не здатна підключатися до мережі безпосередньо. Для здійснення її роботи необхідно створити певні умови подачі напруги, а також контроль струму. Досягти цих цілей допомагає цілий набір апаратури, серед якого є дросель.

В даному випадку цей пристрій обмежує напругу, яка подається під час горіння лампи на електроди. Крім того, дросель на короткий час створює високу пускову напругу, яке здатне утворити необхідний для запалювання лампи електричний заряд між електродами. Залежно від того, як діє дросель, використовують певний тип цього пристрою: однофазний або трифазний тип.

Перший з них застосовується для ламп виробничого та побутового призначення, а другий для ламп дрл і днат. Вони призначені для роботи в електромережі з напругою 380 або 220 вольт. Розташовуються дроселі всередині світильника на корпусі. Можна зробити висновок, що таке обладнання використовується в різних пристроях, робота яких пов’язана з електрикою.

Конструкція люмінесцентної лампи така, що без пускорегулюючого пристрою буде дуже складно організувати її роботу. Для цього раніше використовувався електромагнітний баласт або емпра (його основний елемент – дросель), а сьогодні на його зміну прийшов більш досконалий варіант – електронний пускорегулюючий апарат (епра). Незважаючи на це, сьогодні все ще в ходу обидва види приладів.

Де ще застосовується?

Дросель використовується все рідше, можливо, з часом він вийде з ужитку за непотрібністю. Адже підключення газорозрядної лампи таким способом є основною сферою застосування даного приладу. Дросель грає вирішальну роль в роботі люмінесцентної лампи, так як створює прийнятні умови для роботи освітлювального приладу даного виду: стримує зростаючий струм на певному рівні, що дозволяє підтримувати достатнє значення напруги на електродах в колбі.

Ця особливість переводить дросель в розряд баласту. Крім того, схема підключення люмінесцентної лампи містить ще один елемент – стартер. Він відповідальний за розмикання ланцюга.

Це призводить до виникнення ерс самоіндукції в дроселі, що, в свою чергу, сприяє підвищенню напруги до рівня 700-1000в. Результатом даних процесів є пробою і включення люмінесцентної лампи.

Принцип роботи і огляд видів

Пристрій дроселя для газорозрядних ламп досить просте: по суті, це котушка індуктивності з феромагнітним сердечником. Такий прилад використовується, тільки якщо схема передбачає підключення лампи за допомогою електромагнітного пускорегулюючого апарату. Електронний пра містить в своїй конструкції стабілізатор і перетворювач частоти, ці елементи дозволяють запалити світло, так як реалізують функції дроселя і стартера.

Щоб відповісти на питання, навіщо потрібен дросель, рекомендується спочатку зрозуміти принцип його роботи. При включенні в ланцюг відбувається зрушення фаз між основними електричними параметрами: напругою і струмом. Це відставання визначається такою характеристикою, як cosφ (коефіцієнт потужності). При визначенні розрахункового значення активної складової навантаження враховується дана величина. Якщо показник коефіцієнта потужності невеликий, зростає рівень навантаження. Тому в схему включають ще й конденсатор з компенсаційною функцією.

Використовуючи даний елемент (3-5 мкф) при , потужність яких досягає 36 вт, можна домогтися збільшення cosφ до 0,85. Мінімальна межа потужності люмінесцентних ламп в даному випадку — 18 w. Ємність конденсатора для джерел світла 18 w і 36 w може бути однаковою. Рівень витримується дроселем навантаження повинен відповідати потужності джерела світла.

Розрізняють кілька виконань таких приладів, кожне з яких відрізняється за величиною втрати потужності:

  • d (звичайний);
  • в (знижений);
  • с (найнижчий).

Принцип дії дроселя передбачає витрату частини потужності не за прямим призначенням, а на нагрів приладу. Корисна робота при цьому не виконується, а значить, рівень втрат визначає ефективність функціонування: чим вище ця величина, тим більше гріється дросель для підключення люмінесцентної лампи.

Основні плюси

Незважаючи на те, що сьогодні популярність емпра помітно знизилася, такі прилади все одно використовуються. Це обумовлено рядом переваг:

  • забезпечення безпечної роботи люмінесцентної лампи, для чого потрібен ще й стартер;
  • можливість стримувати струм на певному рівні;
  • часткова стабілізація світлового потоку, але принцип роботи емпра такий, що повністю прибрати мерехтіння газорозрядних ламп неможливо;
  • доступна ціна.

Саме завдяки останньому фактору з вищеназваних, пускорегулюючий пристрій електромагнітного типу з дроселем сьогодні ще використовується. Крім того, ці прилади відрізняються простотою монтажу і нескладною експлуатацією.

Якщо є проблеми в роботі ламп, підключених через дросель (наприклад, вони не включаються), перевіряється схема на предмет помилок і якість з’єднання (підключення, обриви проводів).

У разі, коли видимих причин немає, слід перевірити справність дроселя. Зробити це можна, підключивши робочу лампу розжарювання. При обриві джерело світла не горить, при витковом замиканні – світить в повну силу. Нормальний режим роботи-цілком нормально.

Варіанти включення люмінесцентних джерел світла

Схема підключення ламп даного виду через стартер і дросель виглядає наступним чином:

Схема підключення до живлення

Можна вибрати варіант з компенсаційним конденсатором або без нього, все залежить від коефіцієнта потужності. Від того, який тип стартера використовується, буде залежати кількість підключаються послідовно ламп:

Прийнято вважати, що без пра неможливо включити газорозрядний освітлювальний прилад. Це не зовсім так. Якщо змінити схему, то бездроссельное підключення виконати цілком реально. Щоб забезпечити нормальні умови роботи люмінесцентного джерела світла, напруга мережі має бути подвоєним і випрямленим, для чого в схему вводиться випрямляч. а замість баласту використовується мініатюрна лампа розжарювання, резистор або конденсатор для цієї мети не підходить.

Безпосередньо, схема підключення через джерело світла з ниткою розжарювання і випрямлячем:

Таким чином, газорозрядні лампи, зокрема, люмінесцентні виконання, будуть працювати, якщо передбачити для них пускорегулюючий пристрій. Залежно від його типу (електронний або електромагнітний варіант) можна забезпечити різний рівень ефективності освітлення. Емпра включає в себе дросель і стартер.

Перший з елементів створює нормальні умови для функціонування джерела світла (стримує робочий струм на певному рівні), тому вважається, що без нього освітлення працювати не буде. Але альтернатива є-схема живлення без дроселя, але з подвоєною напругою джерела живлення.

Основними елементами схеми включення люмінесцентної лампи з електромагнітним пра є дросель і стартер. Стартер це мініатюрна неонова лампа, один або обидва електрода якої виконані з біметалу. При виникненні тліючого розряду всерединіБіметалічний електрод нагрівається і, потім згинаючись, накоротко змикається з другим електродом.

Після подачі напруги на схему струм через люмінесцентну лампу не тече, так як газовий проміжок всередині лампи це ізолятор, і для пробою його потрібно напруга, що перевищує напругу мережі живлення. Тому загоряється тільки лампочка стартера, напруга запалювання якої нижче мережевого. Струм величиною 20-50 ма тече по дроселю, електродів люмінесцентної лампи, неонової лампи стартера.

Стартер складається скляного балона, наповненого інертним газом. У балон впаяні металевий нерухомий і біметалічний електроди, що мають висновки, що проходять через цоколі. Балон укладений в металевий або пластмасовий корпус з отвором у верхній частині.

Схема пристрою стартера тліючого розряду: 1 — висновки, 2 — металевий рухливий електрод, 3 — скляний балон, 4 — біметалевий електрод, 6 — цоколь

Стартери для включення люмінесцентних ламп в мережу випускаються на напругу 110 і 220 в.

Під впливом струму електроди стартера розігріваються і замикаються. Після замикання по ланцюгу тече струм, що перевищує в 1,5 рази номінальний струм лампи. Величина цього струму обмежена в основному опором дроселя, так як електроди стартера замкнуті, а електроди ламп мають незначний опір.

Елементи схеми з дроселем і стартером: 1 — затискачі мережевої напруги; 2 — дросель; 3, 5 — катоди лампи, 4 — трубка, 6, 7 — електроди стартера, 8 — стартер.

За 1 — 2 з електроди лампи розігріваються до 800 — 900 °с, внаслідок цього збільшується електронна емісія і полегшується пробій газового проміжку. Електроди стартера остигають, так як розряду в ньому немає.

При охолодженні стартера електроди повертаються в початковий стан і розривають ланцюг. У момент розриву ланцюга стартером виникає е. Д. З. Самоіндукції в дроселі, величина якої пропорційна індуктивності дроселя і швидкості зміни струму в момент розриву ланцюга. Утворилося за рахунок е.д. С. Самоіндукції підвищена напруга (700 — 1000 в) імпульсом прикладається до лампи, підготовленої до запалювання (електроди розігріті). Відбувається пробій, і лампа починає світитися.

До стартера, який включений паралельно лампі, прикладається приблизно половина напруги мережі. Цієї величини недостатньо для пробою неонової лампочки, тому вона більше не запалюється. Весь період запалювання триває менше 10 с.

Розгляд процесу запалювання лампи дозволяє уточнити призначення основних елементів схеми.

Стартер виконує дві важливі функції:

1) замикає накоротко ланцюг для того, щоб підвищеним струмом розігріти електроди лампи і полегшити запалювання,

2) розриває після розігріву електродів лампи електричний ланцюг і тим самим викликає імпульс підвищеної напруги, що забезпечує пробій газового проміжку.

Дросель виконує три функції:

1) обмежує струм при замиканні електродів стартера,

2) генерує імпульс напруги для пробою лампи за рахунок е. Д. С. Самоіндукції в момент розмикання електродів стартера,

3) стабілізує горіння дугового розряду після запалювання.

Схема імпульсного запалювання люмінесцентної лампи в роботі:

* ця сторінка створена для тих, хто не знає, що таке «дросель» в автомобілі.

Для кращого розуміння причин поганої динаміки розгону і підвищеної витрати палива потрібно зрозуміти, що таке дросель або дросельний вузол в автомобілі.

Що таке дросель?

Для роботи двигуна необхідний кисень. Подачу повітря ви регулюєте за допомогою акселератора. У народі акселератор називають педаллю газу. Педаль газу з’єднана з пристроєм, який називається дросельний вузол або просто дросель.

Існують два види дроселя. Механічний і електричний. Механічний дросель безпосередньо з’єднаний з дросельною заслінкою за допомогою троса. На фотографії показаний механічний дросель. І там добре видно великий отвір закритий дросельною заслінкою.

Як працює дросель?

Коли ви починаєте рух на автомобілі або «піддаєте газу» ви натискаєте на педаль газу. Автомобіль їде швидше, автомобіль їде повільно. Натискаючи на педаль газу, ви приводите в рух дросельну заслінку, і тим самим регулюєте подачу повітря в двигун. І заодно подачу палива.

На зображенні зображена умовна схема дроселя. Наведіть курсор на картинку, щоб зрозуміти принцип роботи.

Дросельна заслінка з’єднана з датчиком положення дросельної заслінки. І положення заслінки говорить комп’ютеру скільки палива потрібно подати в двигун.

При натисканні на педаль газу повітря надходить в двигун змішується з паливом, і цей вибуховий «коктейль» надходить в камеру згоряння, де відбувається його підпалив. Великі дози інгредієнтів, машина їде швидше. Маленькі-повільніше. Ось таким нехитрим чином, за допомогою педалі газу, ви відміряєте кількість пального «коктейлю» і задаєте динаміку руху автомобіля.

Де знаходиться дросель?

Ви піднімаєте капот і знаходите корпус повітряного фільтра. Від повітряного фільтра йде, як правило, гумовий повітропровід. Але може бути і пластиковий. Цей повітропровід якраз з’єднується з дроселем. Тобто дросель розташовується між повітряним фільтром і двигуном. І кріпиться до двигуна.

Якщо ви загляньте під капот і побачите кінець троса, який кріпиться до важеля дросельної заслінки, то це і буде той самий – механічний дросель (див.фото).

Якщо ви знайшли дросель, але при всіх стараннях не знайшли тросик, то у вашого авто електричний дросель. Його частіше називають електронним. Електричний дросель управляється за допомогою електричного сигналу. Про особливості роботи електричного дроселя і його впливу на динаміку розгону автомобіля дивіться сторінках:

  • тупить авто …
  • це цікаво

На стор .» це цікаво » є додатковий опис і порівняння електричного і механічного дроселя. А так само описаний ефект після доопрацювання дроселя.

У когось буває так, що авто «думає» перед тим як прискоритися, після того, як водій натиснув на педаль газу. Цій проблемі присвячена наступна сторінка сайту. Додатковий опис і порівняння, як електричні і механічні дроселя впливають на динаміку розгону автомобіля.

Лампи денного світла (лдс) — це перші економічні прилади, які з’явилися після традиційних світильників з ниткою розжарювання. Вони відносяться до газорозрядних пристроїв, де обов’язково потрібно елемент, що обмежує потужність в електричному ланцюзі.

Призначення дроселя

Дросель для ламп денного світла управляє напругою, що подається на електроди лампи. Крім того, у нього є наступні призначення:

  • захист від стрибків напруги;
  • розігрів катодів;
  • створення високої напруги для запуску лампи;
  • обмеження сили електричного струму після пуску;
  • стабілізація процесу горіння лампи.

Для економії дросель підключається на дві лампи.

Принцип дії електромагнітного пускорегулюючого пристрою (емпра)

Перша яка була створена і застосовується до цих пір, включає елементи:

  • дросель;
  • стартер;
  • два конденсатора.

Схема лампи денного світла з дроселем підключається в мережу на 220 в.всі деталі, з’єднані разом, називаються електромагнітним баластом.

При подачі живлення замикається ланцюг вольфрамових спіралей лампи, і включається стартер в режимі тліючого розряду. Через лампу струм поки не проходить. Нитки поступово розігріваються. Контакти стартера в початковому стані розімкнуті. Один з них виконаний біметалічним. Він згинається при нагріванні від тліючого розряду і замикає ланцюг. При цьому струм зростає в 2-3 рази і катоди лампи розігріваються.

Як тільки замкнуться контакти стартера, розряд в ньому припиняється і починає остигати. В результаті рухливий контакт розмикається і відбувається самоіндукція дроселя у вигляді значного імпульсу напруги. Його достатньо, щоб електрони пробили газове середовище між електродами і лампа запалилася. Через неї починає проходити номінальний струм, який потім знижується в 2 рази через падіння напруги на дроселі. Стартер постійно залишається у вимкненому стані (контакти розімкнуті), поки лдс горить.

Таким чином, баласт запускає лампу і надалі підтримує її в активному стані.

Переваги та недоліки емпра

Електромагнітний дросель для ламп денного світла відрізняється низькою ціною, простотою конструкції і високою надійністю.

Крім того, є недоліки:

  • пульсуюче світло,Призводить до втоми очей;
  • до 15% втрачається електроенергія;
  • шуми в момент запуску і при роботі;
  • лампа погано запускається при низькій температурі;
  • великі розміри і вага;
  • тривалий запуск лампи.

Зазвичай гудіння і мерехтіння лампи відбуваються при нестабільному харчуванні. Баластники виробляють з різними рівнями шуму. Щоб його зменшити, можна вибрати відповідну модель.

Лампи і дроселі підбираються рівними один одному по потужності, інакше термін служби світильника значно скоротиться. Зазвичай їх поставляють в комплекті, а заміну баласту роблять пристроєм з тими ж параметрами.

У комплекті з емпра коштують недорого, і для них не потрібна настройка.

Для баластника характерним є споживання реактивної енергії. Для зниження втрат паралельно мережі живлення підключається конденсатор.

Електронний баласт

Всі недоліки електромагнітного дроселя необхідно було усунути, і в результаті досліджень був створений електронний дросель для ламп денного світла (епра). Схема являє собою єдиний блок, що виробляє запуск і підтримування процесу горіння шляхом формування заданої послідовності зміни напруги. Підключити його можна за допомогою додається до моделі інструкції.

Дросель для ламп денного світла електронного типу має переваги:

  • можливість миттєвого запуску або з будь-якою затримкою;
  • відсутність стартера;
  • відсутність моргання;
  • підвищена світловіддача;
  • компактність і легкість пристрою;
  • оптимальні режими роботи.

Епра дорожче електромагнітного пристрою через складну електронної схеми, яка включає фільтри, корекцію коефіцієнта потужності, інвертор і баласт. У деяких моделях встановлюється захист від помилкового запуску світильника без ламп.

У відгуках користувачів йдеться про зручність застосування епра в енергозберігаючих лдс, які вбудовуються безпосередньо в цоколі для звичайних стандартних патронів.

Як запустити люмінесцентну лампу за допомогою епра?

При включенні від електронного баласту на електроди подається напруга, і відбувається їх розігрів. Потім на них надходить потужний імпульс, що запалює лампу. Він утворюється шляхом створення коливального контуру, що входить в резонанс перед розрядом. Таким шляхом добре підігріваються катоди, випаровується вся ртуть в колбі, завдяки чому відбувається легкий запуск лампи. Після виникнення розряду резонанс коливального контуру тут же припиняється і напруга знижується до робочого.

Принцип роботи епра схожий на варіант з електромагнітним дроселем, так як лампа запускається яке потім знижується до постійної величини і підтримує розряд в лампі.

Частота струму досягає 20-60 кгц, за рахунок чого мерехтіння виключено, а ккд стає вище. У відгуках часто пропонується замінити електромагнітні дроселі на електронні. Важливо, щоб вони підходили по потужності. Схема може створювати миттєвий пуск або з поступовим наростанням яскравості. Холодний пуск виробляти зручно, але при цьому термін служби світильника стає набагато менше.

Лампа денного світла без стартера, дроселя

Лдс можна включати без громіздкого дроселя, використовуючи замість нього просту лампу розжарювання з аналогічною потужністю. У даній схемі стартер також не потрібен.

Підключення проводиться через випрямляч, в якому напруга подвоюється за допомогою конденсаторів і підпалює лампу без розігріву катодів. Послідовно з лдс через фазний провід включається лампа розжарювання, що обмежує струм. Конденсатори і моста слід підбирати з запасом по допустимому напрузі. При харчуванні лдс через випрямляч колба з одного боку скоро почне темніти. В такому випадку треба змінити полярність харчування.

Підключення лампи денного світла без дроселя, де замість нього застосовується активне навантаження, дає слабку яскравість.

Якщо замість лампи розжарювання встановити дросель, лампа буде світитися помітно сильніше.

Перевірка справності дроселя

Коли лдс не горить, причина криється в несправності електропроводки, самої лампи, стартера або дроселя. Прості причини виявляються тестером. Перед тим як перевірити дросель лампи денного світла мультиметром, слід відключити напругу і розрядити конденсатори. Потім перемикач приладу встановлюється в режим прозвонки або на мінімальну межу вимірювання опору і визначаються:

  • цілісність обмотки котушки;
  • електроопір обмотки;
  • міжвиткове замикання;
  • обрив в обмотці котушки.

У відгуках пропонується перевіряти дросель, підключивши його до мережі через лампу розжарювання. При межвитковом замиканні вона горить яскраво, а справна — цілком нормально.

При виявленні несправності дросель простіше замінити, оскільки ремонт може обійтися дорожче.

Найчастіше в схемі виходить з ладу стартер. Для перевірки його працездатності замість нього підключають свідомо справний. Якщо лампа так і не запалюється, значить, причина в іншому.

Дросель також перевіряють із застосуванням справної лампи, підключивши від нього два дроти до її цоколю. Якщо лампа загориться яскраво, значить, дросель працездатний.

Висновок

Дросель для ламп денного світла вдосконалюється в напрямку поліпшення технічних характеристик. Електронні пристрої починають витісняти електромагнітні. Разом з тим продовжують застосовуватися старі варіанти моделей у зв’язку з їх простотою і низькою ціною. Необхідно розбиратися у всьому різноманітті типів, правильно їх експлуатувати і підключати.