Реанімація старого гідравлічного домкрата

7

Вітаю всіх любителів саморобок і тих, хто просто заглянув на сайт в пошуках цікавих ідей, які можна взяти на замітку. Як ви вже здогадалися з назви статті, мова в ній піде про те, як своїми силами відновити і «повернути до життя» старий гідравлічний домкрат. Якось я вже розповідав як один умілець, любитель давати речам і інструментам нове життя, відновив старий насос ще радянських часів, якщо кому цікаво, загляньте в мій профіль. На відміну від відновлення насоса, процес реанімації домкрата трохи простіше, тут автор не використовує безліч різних засобів для очищення деталей, не використовує спеціального обладнання, якщо не брати до уваги автоген, але без нього цілком можна обійтися. Процес досить простий і зрозумілий, так що якщо у вас десь на задвірках або в гаражі припадає пилом старенький іржавий домкрат і ви ще не встигли відправити його на металобрухт, не поспішайте це робити. Ознайомитеся зі статтею нижче, кому лінь читати, можна її пропустити і подивитися відео внизу, і спробуйте відновити свій інструмент, навіть якщо нічого з цього не вийде, ви в будь-якому випадку нічого не втратите.

Матеріали:

* старий гідравлічний домкрат,* відрізок листового металу товщиною приблизно 2-2,5 мм,* автомобільна шпаклівка,* універсальна акрилова грунтовка,* аерозольна фарба в балончику,* розчинник (можна використовувати рідину для видалення іржі або гас),* металевий пруток діаметром 10 мм,* болти і гайки.

Інструменти:

* болгарка, * зварювальний апарат,* автоген (не обов’язково),* розвідні ключі різного калібру,* набір ріжкових ключів,* кілька ємностей різного розміру (для промивання деталей),* молоток,* лещата,* струбцини, * плоскогубці і довгогубці.

Крок 1.

І так, будь-який процес реанімації (реставрації або відновлення) починається з повного розбирання інструменту. Саме це автор і робить. На початку, він прибирає викруткою гумову заглушку на корпусі і зливає залишки рідини (масла).

Потім очищає від бруду нижню частину домкрата. Спочатку використовує для цього викрутку, потім щітку з металевим ворсом.

Крок 2.

Далі автор знімає втулку механізму накачування тиску. Для цього плоскогубцями витягує дротяний стопор, потім видаляє шплінт і знімає втулку. Вибиває з неї другий шплінт і знімає пластини. Як бачимо, виглядають вони зовсім погано і їх доведеться замінити.

Крок 3.

Після цього автор витягує (викручує) сам механізм накачування. Для цього він використовує розвідний ключ. Домкрат фіксує струбцинами на верстаті столу. Так само, автор витягує з отвору металеву шайбу. Ще, на цьому етапі автор викручує плоскогубцями гвинт для скидання тиску. Всі деталі автор оглядає на наявність дефектів, на щастя вони практично не постраждали.

Крок 4.

Тепер безпосередньо починається розбирання самого домкрата. Спочатку автор відкручує верхню гайку і витягує поршень з гвинтом. Потім, затиснувши гвинт в лещатах, зриває корпус і повністю викручує гвинт. З корпусу поршня збиває гайку. Всі деталі відразу ж складає в заздалегідь підготовлену ємність.

Крок 5.

Далі автор знімає з основи корпус домкрата. Витягує нижнє кільце ущільнювача. Після автор намагається відкрутити циліндр, спочатку просто ключем, потім прогрів трохи нижню частину. Але навіть після прогріву автогеном у нього нічого не виходить, тому він залишив цю порожню затію.

Крок 6.

На цьому етапі автор поміщає всі деталі в ванночку і заливає розчинником, дає трохи «покиснути». Потім промиває всі деталі звичайною водою з-під шланга.

Потім промиває деталі водою, але вже з додаванням миючого порошку. Після промивання всі деталі просушуються. Зверніть увагу, вся процедура розбирання і очищення деталей, проводиться на відкритому повітрі. Якщо у вас такої можливості немає, то виконувати всі роботи бажано в добре провітрюваному приміщенні.

Крок 7.

Тепер всі деталі необхідно зачистити. Для цього автор використовує ось такий верстат-мотор з насадкою корд-щіткою. Починаючи з корпусу, автор зачищає по черзі всі деталі від залишків корозії і фарби, тобто від того, що не взяв розчинник і промивка з порошком.

Крок 8.

На цьому етапі автор працює з корпусом. Викривлена загогуліна на ньому, це ручка і її необхідно поправити. Спочатку автор зрізає її автогеном, потім ще раз повністю обробляє корпус болгаркою з абразивним кругом.

Після автор вирівнює ручку за допомогою молотка, приміряє її до корпусу на своє місце і приварює. У підсумку виходить ось така «кружка».

Крок 9.

Настала черга пластин, які ну зовсім в жалюгідному стані. Відновити їх не вийти, тому автор вирішує виготовити їх аналог. Він вимірює ширину пластин, вона дорівнює 15 мм. Бере відрізок листового металу і ставить на ньому дві точки від краю на відстані 15 мм, проводить лінію і по ній відрізає смугу. Потім ставить на ній мітки від торця на відстані 2 см, потім 1 см і знову 2 см.згинає пластину так, як показано на фото і обрізає зайве. У підсумку виходить п-подібна деталь. До неї автор приварює відрізок прутка діаметром 10 мм.потім в планках свердлить отвір.

Отриману деталь автор приміряє на підставі в області механізму накачування. Попередньо вкрутивши його в посадковий отвір.

Крок 10.

Тепер необхідно відновити втулку під важіль. Для цього автор спочатку розігріває деталь, потім за допомогою трубки і молотка, надає їй більш менш круглу форму.

Потім цю деталь приміряє на механізм, і підганяє під неї хвостовик раніше виготовленого важеля. Хвостовику надає плоску форму і свердлить в ньому отвір потрібного діаметру.

Крок 11.

На цьому етапі автор виготовив сам важіль. Для цього підібрав відрізок труби (по якій правив втулку), відрізав від неї заготовку довжиною 36 см – це і є важіль, з одного боку болгаркою випиляв канавки (вони потрібні для обертання гвинта скидає тиск). З іншого боку вибрав неглибокі канавки, це робити не обов’язково, це місце для хвата рукою, тут можна намотати щось гумове або просто мотузку.

Крок 12.

На цьому етапі автор покриває корпус і деякі деталі домкрата шпаклівкою. Дає їй висохнути, потім в ємності з водою обробляє деталі бруском з дрібним наждачним папером, тим самим видаляючи надлишки шпаклівки.

Крок 13.

Далі автор грунтує деталі і так само, після, обробляє деталі наждачкою, помістивши їх в рідину.після того, як всі деталі оброблені, автор поступово починає збірку домкрата в зворотному розбиранні, не забуваючи про мастилі.

Далі йде процес фарбування.

Остаточна збірка, заливка масла і випробування «новенького» домкрата в дії.

Ось якось так, сподіваюся, процес вам сподобався і кому-небудь та стане в нагоді. Нижче, як і обіцяв, відео, не забудьте подивитися.

На цьому у мене все, всім спасибі за увагу, удачі вам і до нових зустрічей в гостях у самодєлкіна!!!джерело (source)