Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

5

Шеф-кухар і кулінар максим сирников широко відомий своєю діяльністю з відродження традиційної російської кухні. Ми розмовляємо з ним про те, яка справжня російська кухня і чому вона зовсім не зводиться до приказки «щи та каша — їжа наша», а, навпаки, є дуже різноманітною і оригінальною.

Баранина, а не свинина. Качки і гуси, а не курка. І багато риби

Максим, що, на ваш погляд, відрізняє російську кухню? є думка, що російська кухня — це багато круп і каш і мало м’яса. Вважається, що на русі багато м’яса не їли, були лише » м’ясоїди», пов’язані з забоєм худоби, великими святами і т. Д. Це правда чи ні?

Це так, але лише частково. Візьмемо письмові джерела, наприклад «книгу страв на весь рік, в стіл подаються», яку датують другою половиною — кінцем xvi століття. Там в суворій послідовності, згідно з православним календарем, написано, що подається на стіл. Написана вона була в москві для середнього і дрібного дворянства, а також заможного купецтва. У цій «книзі страв» перераховано понад 300 страв. Наприклад, на свято подаються «в стіл» (так тоді говорили) такі-то страви, а в піст — інші. Так ось, там досить багато м’ясного, найчастіше-птиці. З усього птаха найрідше, до речі, зустрічається курка, в основному ж качки, гуси, тетерева і глухарі.

— чому курку вживали рідше?

Важко сказати. Може бути, просто вважали, що у інших птахів м’ясо смачніше. Якщо була можливість побудувати в садибі пташиний двір, то орієнтувалися в першу чергу на качок і гусей.

Також зараз складно уявити, що найпопулярнішим м’ясом на столі російської людини раніше була баранина. Свинина з’явилася досить пізно в широкому побуті — вже після патріарха никона. Я, наприклад, спілкувався зі старообрядцями різного штибу, вони не їдять свинину ні в якому вигляді.

Документально це не підтверджено, але, мабуть, був внутрішньоцерковний циркуляр в дониконовскую епоху, що забороняв вживати в їжу ведмежатину, зайчатину і свинину. Є відомості, що негласний дозвіл на вживання зайчатини дав сам патріарх никон, тому що він був за національністю мордвін, а в мордовській кухні зайчатина — один з головних продуктів. Ті ж самі старообрядці зайчатину теж не їдять категорично. Навіть єгеря, які живуть за рахунок того, що добудуть в лісі, зайчатину і кабанятину не вживають.

Так що свинину тоді не їли, яловичину теж не їли в силу різних причин, телятина теж була під забороною. Є знаменита історія про лжедмитрія, що він їсть в піст телятину, та ще й виделкою — потрійний гріх з точки зору тодішнього обивателя.

— виделками користувалися у візантії.

У візантії, може, і користувалися, але в цілому до цього столового приладу в росії довго була зневага, так що навіть в xix столітті говорили: «виделкою — що удій, ложкою — що неводом». З точки зору простої людини виделкою є незручно.

— а в раціоні селян м’ясо було?

Так, баранина. У «домострое «є докладний рецепт, як готувати фарширований баранячий шлунок — » няню«, або» моню», він по-різному називався. Баранина часто згадується в письмових джерелах, на відміну від тієї ж самої яловичини. Таким чином, в моєму уявленні, на першому місці була домашня птиця (качка і гусак в основному), а на другому місці — баранина.

— з чого ж тоді складався основний раціон наших предків?

Було дуже багато риби. Навіть складно собі уявити, наскільки риба була важлива для російської людини.

— виходить, що, з точки зору сучасної науки про харчування, раціон був хорошим і збалансованим?

На мій погляд, так.

Тут ось що цікаво. У є міркування про їжу. І він каже, що їжа рослинна, якою ми харчуємося в пости, не так сильно розпалює наші плотські пристрасті, як м’ясо. І часом навіть зустрічається думка, що такі національні риси росіян, як незлобивість і т.д., пов’язані в тому числі і з тим, що в раціоні не було великої кількості м’яса.

Я думаю, це не позбавлено логіки. Хоча навряд чи російська людина тоді в цьому відношенні був винятком. Не думаю, що, наприклад, французький селянин того часу міг кожен день дозволити собі м’ясо.

Розсольник, солянка, окрошка, вуха — ось російська кухня!

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

— а якщо назвати відмінні риси російської кухні, то вона яка?

На жаль, переважна більшість наших співвітчизників-російських людей — дуже погано собі уявляють, що таке справжня російська кухня. Перш за все вона дуже різноманітна і зовсім не звужується до щей і каш. Коли розмовляєш зі своїми знайомими, то регулярно чуєш: «та що взагалі таке російська кухня? хрін і гірчиця?»

— чого вже там. Пельмені!

Так, пельмені. (усміхатися.) ми якось в москві і санкт-петербурзі опитували людей, просили назвати три страви російської кухні. Там були жахливі відповіді: макарони, котлети, сосиски, ковбаса. Один молодий чоловік назвав чіпси.

Але коли мене запитують, що таке російська кухня, я відповідаю: «а ви знаєте, що таке розсольник, солянка, окрошка, пиріг з капустою, вуха?» — «знати». — «ну так це і є російська кухня. Я перерахував ті страви, яким немає аналога в кухнях інших народів».

У вусі головне — витяжка, юшечка, міцна і клейка. Це найсмачніше

— немає аналогів юшки?

Є хіба що у фінів, але вони додають вершки. Дивна справа, що всі ці буйабеси і інші рибні супи — в них інший сенс закладений. Там головне не в бульйоні. Нам-то що важливо? ось ця витяжка, юшечка, міцна і клейка. Це найсмачніше. Я, наприклад, розмовляв з рибалками на оці, тамтешніми людьми похилого віку, так у них якась мало не наркотична залежність від юшки. Люди там сидять і чекають не дочекаються, коли можна буде ушицю зі свіжої риби поїсти. І я їх розумію дуже добре.

Також солянка або щі з квашеною капустою — тут аналогів взагалі немає ніде в світі. Ні європейці, ні, наприклад, китайці не створили такий пласт кулінарії, який є в росії: так звані «розсольні страви». Розсольники, щі з квашеної капусти, солянка на сковороді, солоні огірки і т. Д.

Різноманітність «ропних страв» — відмінна риса саме російської кухні

— з чим було пов’язане виникнення і поширення «ропних страв» на русі?

По-перше, це найпростіший спосіб заготівлі на зиму в наших умовах. Наприклад, де-небудь в середземномор’ї він просто неможливий, тому що будуєш ти льох на березі моря або не будуєш — тепло там у тебе буде цілий рік. А російська людина спускав в льох бочки з різними соліннями, а вже на початку лютого витягали чани з квашеною капустою, щоб вона трохи подопрела, щоб смачніше і ароматні були щі і т.д.

Справа ще в тому, що аж до демидівських сольових заводів, до кінця xviii століття, сіль була дуже дорогою. Її використовували дуже економно. Якщо пам’ятаєте, у радищева в » подорожі з петербурга в москву» селянку запитують, як вона може в пост є м’ясні щі, а вона відповідає, що як же вона може тепер їх не їсти, вона адже щі посолила і шкода солі.

Я думаю, в якісь віддалені часи для російських людей розсіл грав ту ж саму роль, що і соєвий соус в південно-східній азії. Тобто це був такий природний підсолювач. Розсіл не виливали, а використовували в тому числі для тих же самих розсольних страв для додання смаку. У збройовій палаті в москві і у володимирському музеї є посудина, який ми б зараз назвали соусником, на ньому висить бирочка «посудина розсольник», тому що розсіл був синонім того, що ми зараз називаємо соусом. Розсіл-російське слово, соус — французьке. Воно прийшло досить пізно в росію, в кінці xviii століття.

Ми — грибоїди

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

— а які ще відмінні риси є у російської кухні?

Спочатку давайте поговоримо про продукти. Традиційні російські квашення, соління і мочіння, які вживаються і як готова закуска, і як напівфабрикат для приготування інших страв, — це теж відмінна риса російської кухні.

Інша особливість — ніде в світі не вживаються так широко гриби, як в російській кухні, в тому числі у китайців. Якщо я зараз почну перераховувати, скільки видів грибів вживають в росії… Хіба що отруйні у нас не їдять … А у китайців лише два-три види грибів, які вони вживають в їжу. Але вони, як не дивно, не додумалися їх солити. Китайці їх сушать, але, знову ж таки, не так, як ми, або їдять свіжими. Але у них навіть близько немає такого розмаїття солоних грибів, як у нас. Солоні гриби-це тільки білорусія і росія, більше ніде. Я чув, що за радянських часів росіян називали «грибоєдами». У мене приятелька вийшла заміж за норвежця і розповідала цікаву історію, як вони з чоловіком-норвежцем пішли гуляти в ліс. Вони вийшли на галявину, всіяну білими грибами, і моя приятелька за російською звичкою почала радісно збирати ці гриби в усі сумки. Коли чоловік це побачив, з ним стався істеричний припадок. Він кричав, щоб вона ніколи в житті більше неЗбирала гриби, які не продаються в магазині, адже їх з дитинства вчать, що до них навіть доторкатися не можна.

Або якось в італії я потрапив на ринок, де стояв великий лоток з добірними рижиками. Я запитав у продавця, як часто їх купують. Він відповів: хто знає-той купує. А на питання, що з них готуєте, він раптом сказав: «дуже смачно додавати в соус, дрібно розмоловши». Тобто абсолютно приголомшливі гриби рижики італійці використовують як пряність.

Три тарілки окрошки для посла

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

— наявність великої кількості супів-теж відмінна риса російської кухні?

Так, теж. Спробуйте якогось іноземця нагодувати окрошкою. У мене одного разу був приголомшливий випадок, коли посол аргентини в росії з’їв відразу три порції окрошки, яку я приготував. Для них це якась повна екзотика, втім, як і холодець. Це ті страви, до яких з дитинства потрібна звичка, як квас. До речі, фіни із задоволенням п’ють житній квас і готують його, але окрошки не готують.

У квасі запікали м’ясо, маринували дичину. І ніякого цукру в квасі!

Так що крім розсольних у нас є ще й квасні страви. Це ті ж окрошки, ботвіньї, тюрі. У квасі запікали м’ясо, маринували дичину. Причому житній квас — це не той квас, який у нас зараз. Ми вже втратили повне уявлення, який він, справжній російський квас. У ньому і в помині не повинно бути цукру. Ну який цукор в квасі? у моєї рідної бабусі в літній період постійно був квас в будинку. Коли він закінчувався, вона швиденько заварювала, розбавляла водою, і далі йшло бродіння на старих дріжджах. Який там цукор? тим більше що 200 років тому цукор був дорогий.

Російська окрошка теж не була солодкою. 100 років тому нікому б в голову не прийшло робити окрошку на солодкому квасі. А зараз у нас будь-який напій треба перетворити в пепсі-колу. Ось ми і відвикли. Спробуйте молодих напоїти несолодким квасом.

Квас-це дріжджове бродіння, хлібне, як ми б зараз сказали. У куховарських книгах цукор в квасі з’являється тільки в кінці xix століття. До речі, перша книга, видана про традиційні російські напої, вийшла за 11 років до першої кухонної — в 70-х роках xviii століття, і називалася вона «старовинний російський квасовар, пивовар, винороб, оцтовик і погребщик». Там дуже багато рецептів квасу і пива, і ніякого цукру в помині.

Я ще застав той час, коли в травні переходили від щей до окрошки. До цього кожен день щі, потім тепло настало, з’явилася зелень, кріп, цибуля — все, переходимо на окрошку і все літо її їмо. Потім знову перейшли до щам. Притому щі різні: зі свіжої капусти, з квашеної, крошево (т. Зв. Сірі щі), зелені щі, ріпні щі і т.д. Не кажучи вже про те, що вони могли бути на м’ясі, на головизне, на снітках або пісні щі, або на грибах — так звані валаамскіе. Але влітку це була окрошка, знову ж різна: м’ясна, пісна. В успенський піст готували строго пісну, а в петрів — могли і рибну окрошку. До речі, в одному з перших видань «larousse gastronomique» 60-х років хх століття, відомому французькому кулінарному довіднику, було зведення відомостей по російській кухні. Там було написано, що в росії є дуже популярна страва «окрошка», яке являє собою суміш з цибулі, огірка і чогось ще, залитого сумішшю … Пива і горілки (!).

— за смаком несолодкий квас що нагадує?

Той же самий квас, тільки несолодкий. Брали солод (пророщене житнє зерно), а він же сам по собі солодкуватий. Слова «солод», «солодкий» і «солодкий», як раніше говорили, — це однокореневі слова. Під час проростання зерна крохмаль перетворюється в вуглевод — мальтозу або глюкозу, тобто в те, що зброджується. Виходить газованість і кислий смак, легка присутність етилового спирту — те, що і робить напій квасним або пивним.

Вільний дух російської печі

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

— а інші риси російської кухні?

Можна перейти до російської печі. Правда, у мене завжди викликають деяку оторопь заяви, що без російської грубки російська кухня взагалі неможлива. Це теж один з міфів, поверхневе ставлення до предмету. Я сам великий пропагандист російської грубки, намагаюся її впровадити де тільки можна. Але я завжди пояснюю, що не треба робити з російської печі найпершу необхідність, тому що ті ж самі щі, пироги, окрошку ви можете готувати і без неї. Хоча є категорія страв, які відтворити в духовці неможливо. Це, перш за все, те, що пов’язано з молоком.

У чому принцип російської печі? навіть не повільно спадає температура, а то, що нагрів йде не конвекцією, а випромінюванням з цегляного склепіння печі. Ви не отримаєте таке ж пряжене молоко в духовці, як в російській печі, тому що найголовніше в топленому молоці — карамелізація лактози. Кірку, або пінку, треба знову підтоплювати, потім з’являється нова, її знову треба підтоплювати. В електричній духовці ви її не отримаєте, навіть якщо включити один потужний верхній нагрів. Навіть сирна ватрушка в російській печі вийде з іншим смаком. Але ось гречану кашу в духовці я приготую так, що якщо скажу, що вона приготовлена в російській печі, то ви повірите, тому що не буде ніяких відмінностей.

Те ж саме — тушковане м’ясо в закритому горщику. Хоча, як це не дивно, те, що ми зараз називаємо тушкованим, раніше звалося «душеним». На початку слова «д», від дієслова»душити». Що таке душений? це приготований в»вільному духу». Що таке «вільний дух»? вільний дух російської печі. У куховарських книгах xix століття постійно зустрічаються слова про вільний дух російської печі, випікання або готування на вільному духу і т. Д.

Національна кухня і національна історія

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

— на ваш погляд, є зв’язок між національною кухнею і національним характером?

Не знаю, не беруся говорити. Скажімо, нам може здаватися невипадковим, що кавказька і закавказька кухня гострі: мовляв, такий гордий гірський характер. Але я поїздив по кавказу і можу впевнено стверджувати, що тамтешня народна кухня абсолютно не гостра, як і закавказька. І взагалі гострий червоний перець-насправді американське рослина.

— а можна бути російським і харчуватися, наприклад, в основному корейської їжею?

Я знаю багато таких прикладів. Можна взагалі не знати, якою кухнею харчуєшся. Я думаю, що національна кухня більше говорить про ландшафт, в якому живе народ, про природні і погодні умови. Це ж наше, російське-скажімо, прийти з морозу і поїсти гарячих щей. Тут природа, природний ландшафт і кухня дійсно зливаються в одне ціле.

І, звичайно, в кухні відбивається історія народу, країни. Скажімо, після татаро-монгольської навали ми отримали локшину.

Росія-це величезний простір, на якому взаємодіють різні народи. Як це все впливало на російську кухню і на ній відображалося?

Зрозуміло, що не могло не відображатися. Я ж кажу, що, наприклад, слово» локшина » тюркського походження. Але в чому специфічна особливість зв’язку російської кухні з російською історією? наприклад, французи про себе говорять, що у них немає єдиної французької кухні, а є нормандська, бретонська, марсельська, провансальська і так далі. Ось все це разом і є як би французька кухня.

Те ж саме можна сказати і про італійську кухню. Адже ще 150 років тому ніякої італії як спільної держави не було. Воно утворювалося з різних італійських князівств.

Російські люди, прийшовши в сибір, не знаходили капусти, і вони варили щі, наприклад, з борщівника сибірського

Російське ж держава формувалося за іншим принципом. Ну так, колись всі князівства зібралися разом, а потім пішов рух на схід аж до тихого океану. Але це були ті ж новгородці, помори, кияни, москвичі, тверичі. Вони спочатку перевалили за урал, а потім пішли далі, іноді з боями, іноді без боїв, і з хитрістю і відвагою дійшли до тихого океану. І все ті ж російські люди, які, скажімо, в нинішній новосибірській області не знаходили капусти, дійшовши до цих місць, збирали там замість пагони борщівника сибірського і варили з нього щі через брак капусти. А коли підходили до амуру, то збирали папороть-орляк і варили щі вже з нього.

Пироги з рибою в росії готуються скрізь. Але в помор’ї готують з палтуса і наваги, в придоння з сома або судака, а на байкалі з омуля і сига, і так далі. Також скрізь готують, наприклад, окрошку. Є немислимі види окрошок. Я бачив, як на амурі її готують з солоної риби. З моєї точки зору, це дивно, але це все одно та ж сама заправлена сметаною окрошка з огірками, зеленню, яйцем і т.д.

Або недавно відкрили ми ресторан російської кухні у владивостоці і стали готувати там дуже правильну юшку з муксуном на подвійному, потужному бульйоні. Але місцеві приморці сказали: «не вмієш ти, брат, юшку варити. Для того щоб юшка була справжньою, треба туди морської капусти покласти та кальмара покришити». І сказано це було на повному серйозі. Ось така вуха повинна бути в їх уявленні. Але це все одно впізнавано, все одно це та сама вуха.

Тобто репертуар російської кухні одночасно і дуже великий, і в той же час залишається постійним при всіх його варіаціях. Це дуже важливо для розуміння російської кухні.Давати. Так само – макове. Рецепт макового молока дуже простий: розтирали в ступі мак, доливали холодної води – і молоко готове! їм, до речі, присмачували не тільки каші, а й щі.

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

Звичайно, найвідоміша російська каша-гурьевская. Мене іноді запитують, а чи є пісний аналог гурьевской каші? на жаль, ні! весь секрет гурьевской каші полягає в абсолютно винятковою технології подвійного томління молока: спочатку нудяться вершки або молоко, знімаються пінки, потім нудиться сама каша. Саме це надає їй неповторний смак. В цілому гурьевская каша-це, як то кажуть, суміш з французьким. Але традиція томління молока там — саме російська. Є версія, що її придумав міністр фінансів граф гур’єв або його кухар, що жили в xix столітті. А від французів в гурьевской каші-спеціальна технологія карамелізації цукру, припущені фрукти в цукровому сиропі. Гурьевская каша і в ті часи була трактирним (ресторанним) стравою, тому що технологія приготування була дуже складна. Зараз автентичну гур’євську кашу дуже рідко зустрінеш, кухарі спрощують рецепт.

***

рецепти пісних страв:

  • рецепти пісних страв — православні пости і свята
  • життя без масла (рецепти великого посту) — вікторія свердлова
  • рецепти пісних страв: сніданки
  • рецепти пісних страв: салати і закуски — ненудний сад
  • рецепти пісних страв: пісні супи
  • рецепти пісних страв: другі страви — ніна борисова, максим сирників
  • рецепти пісних страв: випічка і десерти — ніна борисова
  • пісні рецепти: напої в пост — максим сирників, ніна борисова
  • монастирські пісні рецепти — олексій реутовский
  • особливі страви великого посту: хрести, жайворонки, лествиці, тетерки
  • коливо: афонський рецепт — ненудний сад
  • фруктовий стіл — православие.ru
  • рецепти різдвяного посту: чечевичная юшка, хлібний салат, зелений суп, рагу з кальмарів, баклажани, закуска з авокадо, солянка з кальмарами і куба, кус-кус, козинаки, тости з яблуками і т. П. — катерина савостьянова
  • рецепти для нового року — катерина савостьянова
  • масляна: 10 кращих рецептів-православ’я і світ
  • як я зробив давньоримський соус гарум (з фотографіями і коментарями) — кулінарна реконструкція-максим степаненко

***

Сьогодні особливо популярний кускус-каша з подрібненої пшениці. Батьківщина кускуса-північна африка. справжній кускус роблять вручну. Технологія теж непроста: спочатку пшениця роздроблюється в крупу, схожу на манку, потім окремо кожну крупинку обвалюють в борошні. Справжній кускус вариться на пару, він повинен бути розсипчастим. Кускус подають як гарнір до м’яса, риби, овочів.

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

Хотів би дати загальну рекомендацію при приготуванні абсолютно будь-якої каші: каша набагато смачніше, якщо її готувати не на плиті, а в духовці. ідеально — в чавунці, але добре і в керамічному горщику. це абсолютно не важко, але набагато і смачніше, і корисніше!

рецепти від максима сирникова

Каша з вівсяного толокна з лляною олією

2-3 ст. Л. Толокна, 1 стакан води, 2 ст. Л. Лляної олії, щіпка солі, цукор – за смаком.

Толокно ретельно розтерти в склянці теплої води — з сіллю і цукром, довести до кипіння, але не кип’ятити, зняти з плити. Полити зверху лляною олією.

Слово про зцілення розслабленого в капернаумі. Зцілення розслабленого в капернаумі

700 — 800 г свіжих грибів, 2 склянки гречаної крупи, 3 склянки води, 3 ст.л. Пісного масла, сіль, 2 невеликі цибулини, масло для обсмажування цибулі.

Крупу перебрати, ретельно промити і підсушити при кімнатній температурі. Викласти крупу на суху сковорідку і прожарити до появи червонуватого відтінку.

Гриби почистити, нарізати соломкою і обсмажити разом з цибулею.

Засипати гарячу крупу в чавунець, додати обсмажені гриби. Залити окропом, посолити, перемішати.

Поставити горщик в духовку, закривши його блюдцем. У блюдце весь час томління повинна знаходитися вода, при випаровуванні воду необхідно підливати. Томити не менше години після закипання.

Гарбуз пісний

1 стакан пшоняної крупи, 1 л води, 200-300 г гарбуза, очищеної від кірки і насіння, 100 г пісного масла, сіль.

З промитої крупи зварити на воді в’язку кашу. Гарбуз нарізати кубиками — 1 см.обсмажити її на половині масла до м’якості. Перемішати підготовлений гарбуз з кашею, викласти на сковорідку. Запікати в духовці при 180 °с до рум’янцю поверхні.

Перед подачею полити маслом, що залишилося.

Каша з вівсяних пластівців з сухофруктами

1,5-2 склянки вівсяних пластівців, 1/3 склянки меду, 1/2 склянки родзинок, 1/2 склянки кураги, 4 склянки води, сіль і цукор за смаком.

Вівсяні пластівці залити окропом і варити кілька хвилин, помішуючи. Зняти з плити. Додати родзинки, мед, нарізану невеликими шматочками курагу. закрити щільно кришкою, накрити каструлю рушником і дати постояти 20 хвилин.

Пшоняна каша, томленная з картоплею і овочами

1 стакан пшона, 2-3 середні картоплини, 1 морква, 1 цибулина, 1/2 ч.л. Солі, 1 ст. Л. Цукру, 2 ст. Л. Пісного масла.

Пшоно промити, скласти в чавунний або керамічний горщик. Туди ж покласти нарізану скибочками картоплю, моркву – кільцями, цибулю – півкільцями. Посолити, додати масло і поставити в остигаючу піч або духовку (120-140 °с) на кілька годин або всю ніч.

Кускус пісний з овочами

300 г кускусу, 1 невеликий баклажан, 1 середній помідор, 1 цибулина, 2 зубчики часнику, пучок свіжої зелені, 1/4 склянки оливкової олії, сіль.

Кускус відварити на пару. Баклажан і помідор нарізати кубиком, цибулю – півкільцями.

Овочі з цибулею тушкувати на оливковій олії 20 хвилин, посолити, перемішати з рубаною зеленню і часником, викласти на готовий кускус.

Зцілення розслабленого в капернаумі

Одного разу, коли ісус христос був у капернаумі, до нього прийшло безліч народу; деякі, щоб послухати його вчення, інші, щоб він зцілив їх.

І ось принесли на ліжку розслабленого і намагалися внести його в будинок, де знаходився христос, щоб покласти перед ним.

Але народу зібралося так багато, що ті, які несли хворого, не могли пройти.

Вони влізли на дах, розібрали її і звідти на мотузках спустили розслабленого до ніг ісуса.

Він, бачачи віру їх, сказав хворому:

– прощаються тобі гріхи твої.

1 книжники і фарисеї почали нарікати і говорили між собою:

– хто може прощати гріхи, крім бога?

Тоді спаситель сказав їм у відповідь:

– що думаєте ви в серцях ваших? що легше сказати:» прощаються тобі гріхи твої « – або сказати:»встань і ходи»? але щоб ви знали, що син людський може на землі прощати гріхи, — він звернувся до хворого і сказав йому: – встань, візьми ліжко твою і йди в дім твій.

1 розслаблений зараз же встав перед ним, узяв ліжко свою і пішов додому, прославляючи бога.

з книги з’єднання і переклад чотирьох євангелій автора толстой лев миколайович

Зцілення розслабленого (ін. V, 1-9) після цього було свято єврейське, і прийшов ісус в єрусалим.і є в єрусалимі біля скотних воріт купальня, звуть її по-єврейськи віфезда, з п’ятьма навісами.під навісами лежало багато хворих: сліпі, розслаблені, каліки. Вони всі очікували

з книги священна біблійна історія нового завіту автора пушкар борис (єп веніамін) миколайович

Зцілення біснуватого в капернаумі. Мк. 1: 21-28; лк. 4: 31-37 в ту бурхливу епоху, як і в наші дні, багато зустрічалося душевнохворих людей. Якщо старозавітні часи мало знають подібних випадків, то в євангельські часи душевні хвороби підучили характер справжніх епідемій.

з книги четвероевангеліе автора (таушев) аверкій

Зцілення розслабленого в капернаумі. Мк. 2: 1-12; мф. 9: 1-8; лк. 5: 17-26 обійшовши з проповіддю навколишні села і міста галілеї, господь знову прийшов в капернаум. Звістка про те, що ісус повернувся в капернаум, швидко облетіла жителів приморського містечка, і до христа потягнулися натовпи

з книги закон божий автора слобідський протоієрей серафим

з книги псс. Том 24. Твори, 1880-1884 автора толстой лев миколайович

Сила віри і молитви за інших — зцілення розслабленого в капернаумі господь ісус христос навчив нас молитися не тільки за себе, але і за інших — за ближніх своїх. Бо по любові своїй, господь подає милість (допомогу свою) і тим людям, про яких моляться інші. Будучи в

з книги керівництво до вивчення святого письма нового завіту. Четвероевангелие. автора (таушев) аверкій

Зцілення розслабленого ін. V, 1. Після цього було свято юдейський, і прийшов ісус в єрусалим.після цього було свято єврейський, я прийшов ісус в єрусалим.2. Є ж в єрусалимі біля овечих воріт купальня, звана по-єврейськи віфезда, при якій було п’ять критих

з книги євангельські оповідання для дітей автора кучерська майя

Зцілення розслабленого в капернаумі (матф. 9:1-8; марк. 2:1-12; луки 5: 17-26). Три євангеліста-матвій, марк і лука — згідно оповідають про це диво, причому марк місцем його здійснення назвав капернаум, а матвій каже, що господь зробив це диво, прийшовши в » своє місто»,

з книги тлумачна біблія. Том 9 автора лопухін олександр

Зцілення розслабленого одна людина не міг ходити. Хоче зігнути ноги, а вони не гнуться. Хоче сісти, а сил немає. Він був такий слабкий, що його так і називали – розслаблений.мати годувала його з ложки і вмивала, як маленьку дитину. І ще у нього були друзі, які часто

з книги тлумачна біблія. Том 10 автора лопухін олександр

Глава 9 1. Зцілення розслабленого в капернаумі 1. Тоді він, увійшовши в човен, переправився назад і прибув до свого міста. (мк. 5: 18-21; 2: 1-2; лк. 8:37-40; 5:17). Місто, куди спаситель прибув, матвій називає його «власним». За словами ієроніма, це був назарет. Але інші думають, що це був

з книги біблія. Сучасний переклад (bti, пер. Кулакова) автора біблія

Глава ii. Зцілення розслабленого в капернаумі (1-12). Покликання митаря левія (18-14). Трапеза в будинку левія (15-17). Розмова про пост (18-22). Зривання колосків у суботу (23-28) 1 про зцілення розслабленого повідомляє і єв. Матвій (див. Ix, 1-8). Але ев. Марк тут дає деякі

з книги тлумачення євангелія автора гладков борис ілліч

Зцілення паралічного в капернаумі ісус повернувся до човна, переправився на інший берег і прибув у своє місто. 2 і тут люди принесли до нього на ношах паралізованого. Бачачи віру їх, ісус сказав паралічному: «не бійся, юнак! твої гріхи прощені»»3 при цьому інші з книжників

з книги основи православ’я автора нікуліна олена миколаївна

Глава 9. Зцілення сина царедворця. Чудовий улов риби. Зцілення біснуватого. Зцілення тещі симона-петра. Ісус в назареті. Зцілення розслабленого. Покликання митаря матвія галілеяни були на святі великодня і бачили, як ісус очистив храм від худоби і торгують ним; вони

з книги тлумачна біблія лопухіна.євангеліє від матвія автора

Зцілення розслабленого в капернаумі зцілення біснуватих і інші чудеса, що творяться христом, відкривали людям, що він може звільнити їх від влади диявола, дати їм і духовне і фізичне здоров’я. У деяких випадках христос прощав гріхи хворим, прямо вказуючи на

з книги тлумачна біблія. Старий завіт і новий завіт автора лопухін олександр павлович

Глава 9. 1. Зцілення розслабленого в капернаумі. 1. Тоді він, увійшовши в човен, переправився назад і прибув до свого міста.(мк. 5: 18-21; 2: 1-2; лк. 8:37-40; 5:17). Місто, куди спаситель прибув, матвій називає його » власним.»за словами ієроніма, це був назарет. Але інші думають, що це

з книги автора

Ix чудовий лов риби на галілейському озері. Зцілення біснуватого і розслабленого і багатьох інших в капернаумі. Покликання до апостольства митаря матвія капернаум знаходився на самому березі геннісаретського озера і був промисловим і розумовим центром всього навколишнього

з книги автора

X в єрусалимі. Зцілення розслабленого при овечої купальні. Зіткнення з фарисеями через зривання учнями колосків у суботу. Зцілення сухорукого так як служіння ісуса христа досі переважно відбувалося у віддаленій галілеї, то в єрусалимі ще небагато

Історії численних зцілень, скоєних спасителем і апостолами, допомагають нам доторкнутися до таємниці божественного зцілення, познайомитися з різними обставинами, які роблять зцілення можливим.

Зцілення прокаженого

І ось підійшов прокажений і, кланяючись йому, сказав: господи! якщо хочеш, можеш мене очистити. Ісус, простягши руку, торкнувся його і сказав: хочу, очистися. І він негайно очистився від прокази. І каже йому ісус: дивись, нікому не сказуй, але піди, покажи себе священику і принеси дар, який наказав мойсей, на свідчення їм.

(матф. 8:2-4)

Зцілення розслабленого слуги по вірі сотника

У одного сотника слуга, яким він дорожив, був хворий при смерті. Почувши про ісуса, він послав до нього юдейських старійшин просити його, щоб прийшов зцілити слугу його. І вони, прийшовши до ісуса, просили його переконливо, кажучи: він гідний, щоб ти зробив для нього це, бо він любить народ наш і побудував нам синагогу. Ісус пішов з ними.

І коли він недалеко вже був від дому, сотник прислав до нього друзів сказати йому: не працюй, господи! бо я недостойний, щоб ти увійшов під дах мій; тому і себе самого не вважав я гідним прийти до тебе; але скажи слово, і одужає слуга мій. Бо я і підвладна людина, але, маючи у себе в підпорядкуванні воїнів, кажу одному: піди, і йде; і іншому: прийди, і приходить; і слузі моєму: зроби те, і робить.

Почувши це, ісус здивувався йому і, звернувшись, сказав народу, що йде за ним: кажу вам, що і в ізраїлі не знайшов я такої віри. Послані, повернувшись в будинок, знайшли хворого слугу одужавшим.

(лук.7:2-10)

Зцілення біснуватого, що жив у гробах

І припливли в країну гадаринську, що лежить проти галілеї. Коли ж вийшов він на берег, зустрів його один чоловік з міста, одержимий бісами з давнього часу, і в одяг не одягався, і жив не в будинку, а в гробах. Він, побачивши ісуса, закричав, упав перед ним і гучним голосом сказав: що тобі до мене, ісус, син бога всевишнього? благаю тебе, не муч мене. Бо ісус наказав нечистому духу вийти з цієї людини, тому що він довгий час мучив його, так що його зв’язували ланцюгами і узами, зберігаючи його; але він розривав узи і був гнаний бісом в пустелі.

Ісус запитав його: як тобі ім’я? він сказав: легіон, — бо багато бісів увійшло в нього. І вони просили ісуса, щоб не наказав їм йти в безодню. Тут же на горі паслося велике стадо свиней; і біси просили його, щоб дозволив їм увійти в них. Він дозволив їм. Біси, вийшовши з людини, увійшли в свиней, і кинулося стадо з крутизни в озеро і потонуло.

1 пастухи, бачачи те, що сталося, побігли і розповіли в місті і в селищах. І вийшли бачити те, що сталося; і, прийшовши до ісуса, знайшли людину, з якої вийшли біси, що сидить біля ніг ісуса, одягненого і в здоровому глузді; і жахнулися.

(лук. 8:26-35)

Зцілення тещі петра від гарячки

Прийшовши в дім петрів, ісус побачив тещу його, що лежить в гарячці, і торкнувся руки її, і гарячка залишила її; і вона встала і служила їм.

(матф. 8:14-15)

Зцілення словом біснуватих

Коли ж настав вечір, до нього привели багатьох біснуватих, і він вигнав духів словом і зцілив всіх хворих, нехай збудеться промовлене через пророка ісаю, який говорить: він взяв на себе наші немочі і поніс хвороби. (матф. 8:16-17).

Зцілення розслабленого по вірі друзів

Через кілька днів знову прийшов він в капернаум; і чутно стало, що він в будинку. Негайно зібралися багато, так що вже й біля дверей не було місця; і він говорив їм слово. І прийшли до нього з розслабленим, якого несли четверо; і, не маючи можливості наблизитися до нього за багатолюдством, розкрили покрівлю будинку, де він знаходився, і, прокопавши її, спустили ліжко, на якій лежав розслаблений. Ісус, бачачи віру їх, говорить розслабленому: чадо! прощаються тобі гріхи твої. Тут сиділи деякі з книжників і думали в серцях своїх: що він так богохульствує? хто може прощати гріхи, крім одного бога? ісус, відразу дізнавшись духом своїм, що вони так думають в собі, сказав їм: для чого так думаєте в серцях ваших?

Що легше? чи сказати розслабленому: прощаються тобі гріхи? або сказати: встань, візьми своє ліжко і ходи? але щоб ви знали, що син людський має владу на землі прощати гріхи, — каже розслабленому: тобі кажу: встань, візьми ліжко твою і йди в дім твій. Він негайно встав і, взявши ліжко, вийшов перед усіма, так що всі дивувалися і прославляли бога, кажучи: ніколи нічого такого ми не бачили.

(мар. 2:1-12)

Зцілення жінки, яка страждала кровотечею

Одна жінка, яка страждала кровотечею дванадцять років, багато зазнала від багатьох лікарів, виснажила все, що було у неї, і не отримала ніякої користі, але прийшла ще в гірший стан, — почувши про ісуса, підійшла ззаду в народі і доторкнулася до одягу його, бо говорила: якщо хоча до одягу його доторкнуся, то одужаю. І негайно вичерпався у неї джерело крові, і вона відчула в тілі, що зцілена від хвороби.

У той же час ісус, відчувши сам в собі, що вийшла з нього сила, звернувся в народі і сказав: хто доторкнувся до мого одягу? учні сказали йому: ти бачиш, що народ тіснить тебе, і кажеш: хто доторкнувся до мене? але він дивився навколо, щоб побачити ту, яка зробила це. Жінка в страху і трепеті, знаючи, що з нею сталося, підійшла, впала перед ним і сказала йому всю істину. Він же сказав їй: дочко! віра твоя врятувала тебе;Іди в світі і будь здорова від хвороби твоєї.

(мар. 5:25-34)

Суботнє зцілення сухорукого

І прийшов знову в синагогу; там була людина, що мала висохлу руку. І спостерігали за ним, чи не зцілить його в суботу, щоб звинуватити його. Він же говорить людині, що мала висохлу руку: стань на середину. А їм каже: чи повинно в суботу добро робити, чи зло робити? душу врятувати, або погубити? але вони мовчали. І, поглянувши на них з гнівом, сумуючи про жорстокість сердець їх, говорить тій людині: простягни руку твою. Він простягнув, і стала рука його здорова, як інша.

(мар.3: 1-5)

Зцілення біснуватого

Тоді привели до нього біснуватого сліпого і німого; і зцілив його, так що сліпий і німий став і говорити і бачити. І дивувався весь народ і говорив: чи не це христос, син давидів?

(матф. 12:22,23)

Масове зцілення людей, що вирушили за спасителем в пустельне місце

І, зійшовши з ними, став він на рівному місці, і безліч учнів його, і багато народу з усієї юдеї та єрусалиму і приморських місць тирських і сидонських, які прийшли послухати його і зцілитися від хвороб своїх, також і стражденні від нечистих духів; і зцілювалися.

І весь народ шукав доторкатися до нього, бо від нього виходила сила і зцілювала всіх.

(лук. 6:17-19)

Зцілення мешканців землі геннісаретської

І, переправившись, прибули в землю геннісаретську і пристали до берега. Коли вийшли вони з човна, негайно жителі, дізнавшись його, оббігли всю околицю ту і почали на ліжках приносити хворих туди, де він, як чутно було, знаходився. І куди не приходив він, в селища чи, в міста чи, в села лі, клали хворих на відкритих місцях і просили його, щоб їм доторкнутися хоча до краю одягу його; і які торкалися до нього, зцілювалися.

(мар.6:53-56)

Зцілення сліпого в віфсаїді

Приходить в віфсаїду; і призводять до нього сліпого і просять, щоб доторкнувся до нього. Він, взявши сліпого за руку, вивів його геть з селища і, плюнувши йому на очі, поклав на нього руки і запитав його: чи бачить що? він, глянувши, сказав: бачу людей, що проходять, як дерева. Потім знову поклав руки на очі йому і велів йому поглянути. І він зцілив і став бачити все ясно.

(мар. 8:22-25)

Масове зцілення на горі біля моря галілейського

Перейшовши звідти, прийшов ісус до моря галілейського і, зійшовши на гору, сів там. І приступило до нього безліч народу, маючи з собою кульгавих, сліпих, німих, калічених та інших багатьох, і повергли їх до ніг ісусовим; і він зцілив їх; так що народ дивувався, бачачи німих говорять, калічних здоровими, кульгавих ходять і сліпих бачать; і прославляв бога ізраїлева.

(матф. 15:29-31)

Зцілення біснується хананеянки

І ось, жінка хананеянка, вийшовши з тих місць, кричала йому: помилуй мене, господи, син давидів, дочка моя жорстоко біснується. Але він не відповідав їй ні слова. І учні його, приступивши, просили його: відпусти її, бо кричить за нами. Він же сказав у відповідь: я посланий тільки до загиблих овець дому ізраїлева. А вона, підійшовши, кланялася йому і говорила: господи! допоможи мені. Він же сказав у відповідь: недобре взяти хліб у дітей і кинути псам. Вона сказала: так, господи! але і пси їдять крихти, які падають зі столу панів їх. Тоді ісус сказав їй у відповідь: о, жінка! велика віра твоя; нехай буде тобі за бажанням твоєму. І зцілилася дочка її в ту годину.

(матф. 15:22-28)

Зцілення біснується, по вірі отця

Коли вони прийшли до народу, то підійшов до нього людина і, схиляючи перед ним коліна, сказав: господи! помилуй сина мого; він в молодика біснується і тяжко страждає, бо часто кидається у вогонь і часто в воду, я приводив його до учнів твоїх, і вони не могли зцілити його. Ісус же, відповідаючи, сказав: о, рід невірний і розбещений! доки буду з вами? доки буду терпіти вас? приведіть його до мене сюди. І заборонив йому ісус, і біс вийшов з нього; і отрок зцілився в ту годину. Тоді учні, приступивши до ісуса наодинці, сказали: чому ми не могли вигнати його? ісус же сказав їм: по невірству вашому; бо істинно кажу вам: якщо ви будете мати віру з гірчичне зерно і скажете горе цьому:» перейди звідси туди», і вона перейде; і нічого не буде неможливого для вас; цей же рід виганяється тільки молитвою і постом.

(матф. 17:14-21)

Зцілення жінки з хворим хребтом

В одній з синагог навчав він у суботу. Там була жінка, вісімнадцять років мала духа немочі: вона була скорчена і не могла випрямитися. Ісус, побачивши її, покликав і сказав їй: жінка! ти звільняєшся від недуги твого. І поклав на неї руки, і вона негайно випросталася і стала славити бога.

При цьому начальник синагоги, обурюючись, що ісус зцілив в суботу, сказав народу: є шість днів, в які має робити; в ті і приходьте зцілюватися, а не в день суботній. Господь сказав йому у відповідь: лицемір! чи не відв’язує кожен з вас вола свого або осла від ясел в суботу і чи не веде поїти? цю ж дочку авраамову, яку зв’язав сатана ось уже вісімнадцять років, чи не належало звільнити від уз цих в день суботній? і коли говорив він це, всі противилися йому соромилися; і весь народ радів про всіх славних справах його.

(лук.13:10-17)

Зцілення стражденного водянкою

Сталося йому в суботу прийти в будинок одного з начальників фарисейських скуштувати хліба, і вони спостерігали за ним. І ось, постав перед нього людина, стражденний водяною хворобою. З цієї нагоди ісус запитав законників і фарисеїв: чи дозволено лікувати в суботу? вони мовчали. І, доторкнувшись, зцілив його і відпустив. При цьому сказав їм: якщо у кого з вас осел або віл впаде в колодязь, чи не негайно витягне його і в суботу? і не могли відповідати йому на це.

(лук. 14:1-6)

Зцілення прокажених

Йдучи в єрусалим, він проходив між самарією і галілеєю. І коли входив він в одне селище, зустріли його десять чоловік прокажених, які зупинилися далеко і гучним голосом говорили: ісус наставник! помилуй нас. Побачивши їх, він сказав їм: підіть, покажіться священикам. І коли вони йшли, очистилися.

Один же з них, бачачи, що зцілений, повернувся, гучним голосом прославляючи бога, і впав ниць до ніг його, завдяки його; і це був самарянин. Тоді ісус сказав: чи не десять очистилися? де ж дев’ять? як вони не повернулися віддати славу богу, крім цього чужинця? і сказав йому: встань, йди; віра твоя врятувала тебе.

(лук. 17:11-19)

Зцілення сина царедворця

У капернаумі був деякий царедворець, у якого син був хворий. Він, почувши, що ісус прийшов з юдеї в галілею, прийшов до нього і просив його прийти і зцілити сина його, який був при смерті. Ісус сказав йому: ви не увіруєте, якщо не побачите знамень і чудес. Царедворець каже йому: господи! прийди, поки не помер син мій. Ісус каже йому: піди, син твій здоровий. Він повірив слову, яке сказав йому ісус, і пішов. На дорозі зустріли його слуги його і сказали: син твій здоровий. Він запитав у них: о котрій годині стало йому легше? йому сказали: вчора о сьомій годині гарячка залишила його. З цього батько дізнався, що це був той час, в який ісус сказав йому: син твій здоровий, і увірував сам і весь будинок його.

(іоанн. 4:46-53)

Зцілення лежачого

Було свято юдейський, і прийшов ісус в єрусалим. Є ж в єрусалимі біля овечих воріт купальня, звана по-єврейськи віфезда, при якій було п’ять критих ходів. У них лежало безліч хворих, сліпих, кульгавих, висохлих, що очікують руху води, бо ангел господній за часами сходив в купальню і обурював воду, і хто перший входив в неї по обуренні води, той одужував, якою б не був одержимий хворобою. Тут був чоловік, який перебував у хворобі тридцять вісім років. Ісус, побачивши його лежачого і дізнавшись, що він лежить вже довгий час, каже йому: чи хочеш бути здоровий?

1 хворий відповів йому: так, господи, але не маю чоловіка, який опустив би мене в купальню, коли обуриться вода; коли ж я приходжу, інший вже сходить раніше мене. Ісус каже йому: встань, візьми ліжко твою і ходи. І він негайно одужав, і взяв ліжко свою і пішов. Було ж це в день суботній. Тому юдеї говорили зціленому: сьогодні субота; не повинно тобі брати ліжку. Він відповів їм: хто мене зцілив, той мені сказав: візьми ліжко твою і ходи.

Його запитали: хто той чоловік, який сказав тобі: візьми ліжко твою і ходи? зцілений же не знав, хто він, бо ісус сховався в народі, колишньому на тому місці. Потім ісус зустрів його в храмі і сказав йому: ось, ти видужав; не гріши більше, щоб не сталося з тобою чого гірше.

1 чоловік пішов і оголосив юдеям, що ісус зцілив його.

(іоанн. 5:1-15)

Зцілення сліпонародженого

І, проходячи, побачив людину, сліпого від народження. Учні його запитали у нього: рабині! хто згрішив, він чи батьки його, що народився сліпим? ісус відповів: не згрішив ні він, ні батьки його, але це для того, щоб на ньому з’явилися діла божі. Мені повинно робити справи послав мене, доки є день; приходить ніч, коли ніхто не може робити. Поки я в світі, я світло світу.

Сказавши це, він плюнув на землю, зробивБріння з плювання і помазав брінням очі сліпому, і сказав йому: піди, вмийся в купальні сілоам, що значить: посланий. Він пішов і вмився, і прийшов зрячим.

Тут сусіди і бачили раніше, що він був сліпий, говорили: чи не той це, який сидів і просив милостині? інші говорили: це він, а інші: схожий на нього. Він же говорив: це я.

Тоді питали у нього: як відкрилися в тебе очі? він сказав у відповідь: людина, званий ісус, зробив бріння, помазав очі мої і сказав мені: піди на купальню сілоам і вмийся. Я пішов, вмився і прозрів.

Тоді сказали йому: де він? він відповідав: не знаю.

Повели цього колишнього сліпця до фарисеїв. А була субота, коли ісус зробив бріння і відкрив йому очі. Запитали його також і фарисеї, як він прозрів. Він сказав їм: бріння поклав він на мої очі, і я вмився, і бачу.

Тоді деякі з фарисеїв говорили: не від бога ця людина, бо не зберігає суботи. Інші говорили: як може людина грішна творити такі чудеса? і була між ними чвари.

Знову говорять сліпому: ти що скажеш про нього, бо він відчинив тобі очі? він сказав: це пророк.

Тоді юдеї не повірили, що він був сліпий і прозрів, аж поки не покликали батьків цього прозрілого, і запитали їх: чи це син ваш, про якого ви говорите, що народився сліпим? як же він тепер бачить? батьки його сказали їм у відповідь: ми знаємо, що це син наш і що він народився сліпим, а як тепер бачить, не знаємо, або хто відкрив йому очі, ми не знаємо. Сам в досконалих літах; самого запитайте; нехай сам про себе скаже.

1 так відповідали батьки його, бо боялися юдеїв; бо юдеї змовилися вже, щоб, хто визнає його за христа, того відлучати від синагоги. Тому-то батьки його і сказали: він у скоєних літах; самого запитайте.

Отже, вдруге покликали людину, яка була сліпою, і сказали йому: віддай славу богу; ми знаємо, що людина той грішник. Він сказав їм у відповідь: грішник він, не знаю; одне знаю, що я був сліпий, а тепер бачу.

Знову запитали його: що зробив він з тобою? як відчинив твої очі? відповів їм: я вже сказав вам, і ви не слухали; що ще хочете чути? або і ви хочете стати його учнями? вони ж докорили його і сказали: ти учень його, а ми моїсеєві учні. Ми знаємо, що з мойсеєм говорив бог; сього ж не знаємо, звідки він.

Людина прозрілий сказав їм у відповідь: це і дивно, що ви не знаєте, звідки він, а він відчинив мені очі. Але ми знаємо, що грішників бог не слухає; але хто шанує бога і творить волю його, того слухає. Від століття не чути, щоб хто відчинив очі сліпонародженому. Якби він не був від бога, не міг би творити нічого.

(іоанн. 9:1-33).

Обрання ісусом апостолів-помічників для проповідей і зцілення.

Потім зійшов на гору і покликав до себе, кого сам хотів; і прийшли до нього. І поставив з них дванадцять, щоб з ним були і щоб посилати їх на проповідь, і щоб вони мали владу зцілювати від хвороб і виганяти бісів.

(мар. 3:15)

Зцілення кульгавого апостолами петром і іоанном

Петро і іоанн йшли разом в храм в годину молитви дев’ятий. І була людина, кульгавий від утроби матері його, якого носили і садили кожен день при дверях храму, званих червоними, просити милостині біля вхідних в храм. Він, побачивши петра і іоанна перед входом в храм, просив у них милостині. Петро з іоанном, вдивившись в нього, сказали: поглянь на нас. І він пильно дивився на них, сподіваючись отримати від них що-небудь. Але петро сказав: срібла і золота немає у мене; а що маю, то даю тобі: в ім’я ісуса христа назорея встань і ходи. І, взявши його за праву руку, підняв; і раптом зміцнилися його ступні і коліна, і схопившись, став, і почав ходити, і увійшов з ними в храм, ходячи і скачучи, і хвалячи бога. І весь народ бачив його ходящим і хвалящим бога; і дізналися його, що це був той, який сидів біля червоних дверей храму для милостині; і здійснилися жаху і подиву від того, що сталося з ним.

(діян. 3:1-10)

Масові зцілення людей апостолами

Руками ж апостолів відбувалися в народі багато знамення і чудеса; і всі одностайно перебували в притворі соломоновому. Зі сторонніх же ніхто не смів пристати до них, а народ прославляв їх. Віруючих же більш і більш приєднувалося до господа, безліч чоловіків і жінок, так що виносили хворих на вулиці і вважали на ліжках і ліжках, щоб хоча тінь проходить петра осінила кого з них. Сходилися також в єрусалим багато з навколишніх міст, несучи хворих і нечистими духами одержимих, які і зцілювалися всі.

(діян. 5:12-16)

Масові зцілення хворих і біснуватих апостолом філіпом

Так філіп прийшов в місто самарійський і проповідував їм христа. Народ одностайно слухав того, що говорив філіп, чуючи і бачачи, які він творив чудеса. Бо нечисті духи з багатьох, одержимих ними, виходили з великим криком, а багато розслаблені і кульгаві зцілювалися.

І була радість велика в тому місті.

(діян. 8:5-8)

Зцілення розслабленого апостолом петром

Сталося, що петро, обходячи всіх, прийшов і до святих, що живуть в лідді. Там знайшов він одну людину, ім’ям енея, який вісім вже років лежав у ліжку в розслабленні. Петро сказав йому: еней! зцілює тебе ісус христос; встань з ліжка твоєї. І він негайно встав.

(діян. 9:32-34)

Зцілення апостолом павлом кульгавого в лістрі

У лістрі деякий чоловік, що не володів ногами, сидів, будучи хром від утроби матері своєї, і ніколи не ходив. Він слухав говорив павла, який, глянувши на нього і побачивши, що він має віру для отримання зцілення, сказав гучним голосом: тобі кажу в ім’я господа ісуса христа: стань на ноги твої прямо. І він негайно схопився і став ходити. Народ же, побачивши, що зробив павло, підняв свій голос, кажучи по-лікаонськи: боги в образі людському зійшли до нас.

(діян. 14:8-11)

Зцілення хворого гарячкою апостолом павлом

Отець публія лежав, страждаючи гарячкою і болем у животі; павло увійшов до нього, помолився і, поклавши на нього руки свої, зцілив його. Після цієї події та інші на острові, що мали хвороби, приходили і були зцілювані.

(діян. 28:8,9)

Апостольське повчання

Злостраждет чи хто з вас, нехай молиться. Веселий хто, нехай співає псалми. Чи хворий хто з вас, нехай покличе пресвітерів церкви, і нехай помоляться над ним, помазавши його єлеєм в ім’я господнє. І молитва віри зцілить хворого, і повставить його господь; і якщо він вчинив гріхи, простяться йому. Признавайтеся один перед одним в проступках і моліться один за одного, щоб зцілитися: багато може посилена молитва праведного.

(як. 5:13-16)

(10 голосів : 3.4 з 5 )

Після зцілення прокаженого в галілеї і після подорожі в єрусалим, христос знову прийшов в капернаум; » і чутно стало, що він в будинку. Негайно зібралися багато, так що вже і біля дверей не було місця; і він говорив їм слово». Серед слухачів, — як свідчить євангеліст лука – « » сиділи фарисеї і законовчителі, що прийшли з усіх місць галілеї та юдеї і з єрусалиму, і сила господня була в зціленні».

Мабуть, в цей час христос зцілив багатьох недужих, як він робив це звичайно при збігу народу, але тут синоптики докладно описують диво зцілення лише одного розслабленого, якого внесли в будинок через розібраний дах і поклали на підлогу перед ісусом.

Про цю подію, євангелісти розповідають так:»…прийшли до нього з розслабленим, якого несли четверо; і, не маючи можливості наблизитися до нього за багатолюдством, розкрили покрівлю будинку, де він знаходився, і, прокопавши її, спустили ліжко, на якій лежав розслаблений». «і, бачачи ісус віру їх, сказав розслабленому: дерзай, чадо! прощаються тобі гріхи твої»»

Тут, перш за все, треба відзначити, що христос робить чудо прощення гріхів розслабленому по вірі «їх», тобто по вірі чотирьох принесли хворого. Це є могутня «соборна віра«, про яку згодом господь сказав:» якщо двоє або троє погодяться на землі просити про всяку справу, то чого б не попросили, буде їм від отця мого небесного» ().

Самого хворого христос підбадьорює і милує владним словом: «дерзай, чадо!» (т. Е. Син, дитя): — будь сміливим у своїй вірі і надії, не бійся ні надзвичайності умов, в яких ти опинився, ні цієї юрби людей, яка тебе оточує; ти грішний, але твої гріхи прощаються тобі по вірі тих, хто тебе шкодує і любить, і по твоїй власній вірі!

Почувши слово христа про прощення гріхів, фарисеї і законовчителі захвилювалися і почали шепотітися між собою, кажучи самі в собі: «що він так богохульствує? хто може прощати гріхи, крім одного бога?»- ці люди не здатні були відчути в серці своєму присутність серед них самого бога, а їх релігійна догматика не допускала прощення гріхів людиною – людині. Вони не знали-хоча і могли б знати, як «законовчителі» — і того, що всяка хвороба є наслідок гріха.

Дізнавшись духом своїм думки своїх противників, христос сказав їм: «для чого так думаєте в серцях ваших?»і тут же встановив перед ними істину про нерозривний зв’язок гріха і хвороби: «що легше?» — запитав він фарисеїв – — » чи сказатиРозслабленому: «прощаються тобі гріхи?»або сказати:» встань, візьми своє ліжко і ходи?»

Такими словами, христос як би провів знак рівності між цими двома поняттями, тобто що якби не було гріха – не було б і хвороб. Гріхопадіння є загальна причина хвороб і страждань людства. Але влада над силами гріха в руках сина людського. А він присутній тут, в будинку, і це він прощає і зцілює!

І тоді христос ясно оголосив своїм противникам: «але (треба) щоб ви знали, що син людський має владу на землі прощати гріхи». І звернися до розслабленого, сказав йому: «тобі кажу: встань, візьми ліжко твою і йди в дім твій»

І диво сталося: розслаблений встав і вийшов перед усіма, «так що всі дивувалися і прославляли бога, кажучи: ніколи нічого такого ми не бачили». А за матвієм: «народ же, бачивши це, здивувався і прославив бога, що дав таку владу людям».

Для цього народу ісус був тут «людиною», наділеною владою від бога. Для народу, як видно, в цьому диві відкривалася не вся істина про христа, як сина божого, але тільки одна сторона цієї істини. Таємниця бого-синівства залишалася непосгіжімой.