Меблі для школи новий окоф. До якої групи належить меблі

4

Питання: у зв’язку з переходом з 1 січня 2017 р до застосування нового загальноросійського класифікатора основних фондів (окоф) в програмі замінені коди у основних засобів, які значилися на балансі до 01.01.2017.

Які коди окоф присвоїти перерахованим основним засобам, якщо в новому класифікаторі немає відповідної угруповання:

  • холодильники побутові-код 16 2930100;
  • електроплити кухонні побутові-код 16 2930122;
  • електроприлади для приготування їжі-код 16 2930139;
  • машини пральні побутові — 16 2930200;
  • дизель-генератор-код 14 2911106;
  • електропрогравач-код 14 3230164;
  • джерело живлення-код 14 3222182;
  • кондиціонери побутові-код 16 2930274.

Відповідь від 22.02.2017

З 1 січня 2017 року введено в дію новий загальноросійський класифікатор основних фондів, затв. Наказом росстандарта від 12.12.2014 № 2018-ст (далі – ок 013-2014 (снс 2008). Загальноросійський класифікатор основних фондів ок-013-94, затв. Постановою держстандарту росії від 26.12.1994 № 359 (далі – ок 013-94), втратив чинність.

Об’єкти основних засобів, прийняті до обліку до 1 січня 2017 р., групуються відповідно до ок 013-94. Строк корисного використання та амортизаційна група, встановлені відповідно до класифікації, затв. Постановою уряду рф від 01.01.2002 № 1 в ред. До 01.01.2017 (далі – класифікація), не змінюються.

Об’єкти основних засобів, що приймаються до обліку з 1 січня 2017 р., групуються відповідно до ок 013-2014 (снр 2008). Строки їх корисного використання визначаються відповідно до класифікації в редакції, яка діє з 01.01.2017.

З метою переходу до застосування нового класифікатора наказом росстандарта від 21.04.2016 № 458 розроблені прямий і зворотний ключі між редакціями окоф. У разі протиріч у застосуванні перехідних ключів, а також відсутності позицій у ок 013-2014 (снр 2008) для об’єктів обліку, які за своїми критеріями є основними засобами, комісія установи з надходження та вибуття активів самостійно відносить об’єкти до відповідної групи кодів ок 013-2014 (снр 2008) та визначає строки корисного використання.

Принципи групування об’єктів в новому і старому окоф розрізняються. Новий окоф орієнтований на виробничу сферу, тому основні засоби, призначені для побутових потреб, в ньому відсутні. Якщо визначити об’єкт в новому класифікаторі основних фондів не представляється можливим, необхідно використовувати підхід, який застосовувався в раніше діючої класифікації.

Оскільки згодом код окоф застосовуватиметься при складанні статистичної звітності, залишати старий код не можна. Отже, необхідно присвоїти об’єкту основних засобів код, хоча б віддалено відповідний до об’єкта (умовний).

Таким чином, бюджетній установі можна порекомендувати привласнити основним засобам, перерахованим в питанні, наступні коди по ок 013-2014 (снс 2008):

  • холодильники-код 330.28.25.13.119 «обладнання холодильне інше»;
  • електроплити-код 330.28.21.13.129 «обладнання індукційне або діелектричне нагрівальне інше, не включене в інші угруповання «або 330.28.93.15.122″ плити кухонні»;
  • електроприлади-оскільки визначення «електроприлади» дуже ємне, одним із запропонованих варіантів може бути код 330.26.51.66 «інструменти, прилади і машини для вимірювання і контролю, не включені в інші угруповання»;
  • машини пральні-код 330.28.94.22.110 » машини пральні для пралень»;
  • дизель-генератор-код 330.28.29.11.110 «генератори для отримання генераторного або водяного газу» або 330.30.99.10 «засоби транспортні та обладнання інші, не включені в інші угруповання» (віднесення дизель-генератора до ближчого за значенням основного засобу не представляється можливим);
  • електропрогравач-код 320.26.30.11.190 «апаратура комунікаційна передавальна з приймальними пристроями інша, не включена в інші угруповання» або 330.26.30.1 » апаратура комунікаційна, апаратура радіо-або телевізійна передавальна»;
  • джерело живлення-код 330.26.51.66 «інструменти, прилади та машини для вимірювання та контролю, не включені в інші угруповання»;
  • кондиціонери побутові-код 330.28.25.12.190″обладнання для кондиціонування повітря інше, не включене в інші угруповання».

Незважаючи на те що перераховані об’єкти відносяться до одного виду – «інші машини та обладнання, включаючи господарський інвентар, та інші об’єкти» (згідно з новим окоф), – в бухгалтерському обліку вони повинні враховуватися на рахунках 101 04 і 101 06 в колишньому порядку.

Установи, перш за все, повинні керуватися вимогами інструкції , затв. Наказом мінфіну росії

Найчастіше, працюючи в компанії, персонал акцентується на виконанні глобальних цілей, поставлених керівництвом, не звертаючи уваги на антураж кабінету, який створюється безліччю предметів і дрібниць, в тому числі меблями. Саме зручною і комфортною меблів зобов’язані співробітники досить тривалою працездатністю, що приносить свої плоди. Поговоримо про меблі, яка використовується в офіційних приміщеннях, і дізнаємося, як її враховують і амортизують.

Меблі в офісі з точки зору нпа

Офісні меблі, як правило, задовольняє вимогам діючих нормативних документів, що диктують умови прийняття об’єктів майна до складу основних фондів компанії. Так, відповідно до п. 4 пбо 6/01 до основних засобів (оз) належать активи:

  • використовувані у виробництві або для управлінських потреб фірми протягом довгого часу (більше 12 міс.);
  • придбані для експлуатації, а не для подальшого перепродажу;
  • приносять економічні вигоди в майбутньому.

Меблі для офісу повністю підпадає під перераховані умови, а якщо вона перевищує ліміт вартості для визнання активу в складі матеріальних цінностей (більше 40 тис.рублів за одиницю), то, безсумнівно, підлягає обліку в якості об’єкта основних фондів. Зауважимо, що в податковому обліку об’єктами оз вважається майно вартістю вище 100 тис.руб.

При визнанні подібного майна об’єктами оз, постає питання про необхідність амортизації цих об’єктів. Розберемося, до якої амортизаційної групи відноситься офісні меблі, і якими критеріями керуватися при присвоєнні групи цим активам і визначенні терміну використання.

Офісні меблі: яка амортизаційна група їй підходить

Для визначення найбільш підходящої для меблів групи амортизації звернемося до класифікації оз, що об’єднує всі об’єкти, згруповані за видами, категоріями, технічними характеристиками. Саме на основі цього документа об’єкти оз розподіляються за амортизаційними групами. Але от невдача-амортизаційна група» меблі офісні » в класифікаторі не означена.

Податковим законодавством регламентовано порядок дій у таких ситуаціях. Пункт 6 ст.258 нк рф дозволяє встановлювати термін служби активу, спираючись на його технічні характеристики, рекомендації фірми-виробника та умови експлуатації. Отже, підприємства мають право визначати спи меблів, виходячи з її конкретних якостей.

Нагадаємо, що в попередньому варіанті класифікації (до перетворення її до відповідності з оновленими кодами окоф) офісних меблів присвоювалася 4-а амортизаційна група, для якої термін корисного використання (спі) становив від 5 років і 1 місяця до 7 років. Цього правила дотримуються і сьогодні: при відсутності у підприємства інформації виробника про термін служби меблів, її можна віднести її до 4-ої групи, а термін служби встановити, виходячи з якісних характеристик.

Меблі: амортизаційна група в бухобліку

Пункт 20 пбо 6/01 надає фірмі можливість самій визначати спи майна в бухгалтерському обліку, враховуючи при цьому плановані терміни служби і очікуваного фізичного зносу. Часто для відповідності даних податкового та бухобліку компанії встановлюють однаковий спі. Для меблів це особливо актуально.

Розглянемо, якими критеріями можна керуватися сьогодні при визначенні амортизаційної групи окремих позицій офісних меблів. Наприклад, багато бухгалтерів присвоюють шаф і стелажів 4-ю амортизаційну групу (код окоф 320.26.30 «обладнання комунікаційне»). Під цим кодом об’єднані предмети меблів для підприємств кабельного і дротового зв’язку, що дуже близько до категорії офісних меблів.

Так само, спираючись на приблизні орієнтири в класифікації і враховуючи надійність конкретного активу, привласнюють коди і встановлюють 4-ю амортизаційнуГрупу для столу письмового і дивана. Ці позиції з натяжкою можна віднести до коду окоф 330.26.51.32» столи, інший інструмент » і встановити для них термін служби від 5 до 7 років.

На жаль, законодавець випустив з уваги значний блок майна підприємств, не означивши в класифікації, до якої амортизаційної групи відноситься меблі. Будемо сподіватися, що ситуація виправиться, поки ж встановлювати спи слід, спираючись на діючі законодавчі норми.

Загальноросійський класифікатор основних фондів окоф ок 013-2014, прийнятий і введений в дію з 01.01.2017 р. Наказом росстандарта від 12.12.2014 р № 2018-ст (снс 2008), з моменту затвердження зазнав чотири зміни: 1/2016, 2/2016, 3/2017 , 4/2017 . найсуттєвіші зміни 3/2017 вступили в силу з 01.08.2017 р.

У свою чергу, поправки в класифікацію основних засобів, що включаються в амортизаційні групи (затв. Постановою уряду рф від 01.01.2002 р № 1) були затверджені постановою уряду рф від 28.04.2018 р № 526 і введені в дію тільки з 12.05.2018 р.

Однак на цьому зміни в окоф ок 013-2014 не закінчилися, і наказом росстандарта від 08.05.2018 р № 225-ст прийнято і введено в дію перше в 2018р зміна 5/2018. , яке набирає чинності-з 01.07.2018 р., тобто актуально для об’єктів, введених в експлуатацію з 01.07.2018 р. Більш детально з ієрархічною структурою нових кодів, порядком визначення амортизаційної групи (строку корисного використання) та податкових преференцій можна ознайомитися у програмі «еталонний класифікатор».

П’ята зміна вводить в окоф ок013-2014 одинадцять нових кодів, що увійшли в угруповання 220.00.00.00.000 «споруди «і 330.00.00.00.000»інші машини та обладнання, включаючи господарський інвентар, та інші об’єкти». Всі нові коди, крім коду окоф 330.30.11.50.110 «плоти», утворюють раніше не існуючі угруповання, і сходять від кореневих кодів (220.00.00.00.000, 330.00.00.00.000).

Тепер в угрупованні 220.00.00.00.000» споруди » з’явилося коди, якими можна класифікувати канатні дороги і підйомники лижні. Так як в класифікації постанови уряду рф № 1 дані коди відсутні, то амортизаційні групи таким об’єктам можливо визначити тільки по вищестоящому коду окоф 220.00.00.00.000» споруди «зі словесним приміткою» споруди та передавальні пристрої, крім включених в інші групи » (у зв’язку із закладеним в документі принципу спадкування — ієрархічний метод, при якому нижчестоящі коди окоф ок 013-2014 успадковують набір амортизаційних груп від вищестоящих кодів, представлених в класифікації постанови уряду рф № 1) і їм буде відповідати 10 амортизаційна група (майно з терміном корисного використання понад 30 років).

В угрупованні 330.00.00.00.000 «інші машини та обладнання, включаючи господарський інвентар, та інші об’єкти» з’явилися коди, якими можна класифікувати плоти, меблі для офісів і підприємств торгівлі, а також меблі металеві іншу, інструменти музичні, спортивні снаряди, інвентар та інше обладнання, басейни. Окремо звертаємо увагу,що тепер питання класифікації меблів офісних і меблів металевих. Більш того законодавець заново ввів раніше скасовані коди окоф 330.31.01.1 «меблі для офісів і підприємств торгівлі» і 330.31.01.11 «меблі металеві для офісів». Варто зауважити, що до внесення нових угруповань видів основних засобів в класифікацію постанови уряду рф № 1, термін корисного використання таким об’єктам буде встановлюватися на підставі технічної документації на об’єкт (п.6 ст. 258 нк рф), амортизаційна група буде визначатися згідно п. 3 ст. 258 нк рф. Тому не забудьте запросити у виробника всі необхідні документи, в яких термін буде вказано. В іншому випадку доведеться зробити ряд додаткових дій .

Перерахуємо всі нові коди окоф ок 013-2014, включені до класифікатора зміною 5/2018 з 01.07.2018 р.:

Код

Рівень

Найменування

Амортизаційна група (термін корисного використання)

Дороги канатні пасажирські та вантажні

220.28.22.18.160

Підйомники лижні

10 аг (спи понад 30 років включно)

330.30.11.50.110

Плоти

330.31.01.1

Підгрупа

Меблі для офісів і підприємств торгівлі

Аг (спи) визначається за нижчим кодом окоф

330.31.01.11

Вид

Меблі металеві для офісів

Спи на підставі технічної документації (аг з урахуванням спи і п. 3 ст. 258 нк рф)

330.31.01.12

Вид

Меблі дерев’яні для офісів

Спи на підставі технічної документації (аг з урахуванням спи і п. 3 ст. 258 нк рф)

330.31.01.13

Вид

Меблі дерев’яні для підприємств торгівлі

Спи на підставі технічної документації (аг з урахуванням спи і п. 3 ст. 258 нк рф)

330.31.09.11

Вид

Меблі металеві, на включена в інші угруповання

Спи на підставі технічної документації (аг з урахуванням спи і п. 3 ст. 258 нк рф)

330.32.20

Підклас

Інструменти музичні

Спи на підставі технічної документації (аг з урахуванням спи і п. 3 ст. 258 нк рф)

330.32.30.14

Офісні меблі організації в загальному випадку задовольняє умовам визнання її об’єктами основних засобів (п. 4 пбу 6/01 , п. 1 ст. 257 нк рф). А якщо вона ще й перевищує вартісний ліміт, встановлений організацією в своїй (не більше 40 000 рублів за одиницю), то підлягає бухгалтерського обліку в складі основних засобів на рахунку 01 «основні засоби» (п.5 пбо 6/01 , наказ мінфіну від 31.10.2000 № 94н). У податковому обліку меблі визнається об’єктом основних засобів, якщо її первісна вартість перевищує 100 000 рублів за одиницю. Визнаючи меблі об’єктом основних засобів, її необхідно амортизувати (п.17 пбо 6/01 , п. 1 ст. 256 нк рф). А яка амортизаційна група у меблів офісних? і який термін корисного використання меблів встановити в бухобліку? розповімо про це в нашій консультації.

Меблі: амортизаційна група

Щоб дізнатися, до якої амортизаційної групи належить офісні меблі, необхідно звернутися до класифікації основних засобів, що включаються в амортизаційні групи (постанова уряду від 01.01.2002 № 1). Адже саме на підставі цієї класифікації об’єкти основних засобів розподіляються за амортизаційними групами (п.1 ст. 258 нк рф). Однак в самій податковій класифікації меблі офісні не згадана. У нк рф встановлено, що якщо будь-які види основних засобів не вказані в амортизаційних групах, термін їх корисного використання встановлюється організацією з урахуванням технічних умов або рекомендацій виробників (п.6 ст. 258 нк рф). Звертаємо увагу, що до приведення класифікації у відповідність з новим окоф офісна меблі відносилася до 4-ої амортизаційної групи, для якої строк корисного використання становив понад 5 років до 7 років включно. Якщо іншої інформації про термін служби офісних меблів у організації немає, вона може віднести її до 4-ої амортизаційної групи.

Амортизація офісних меблів у бухгалтерському обліку

У бухгалтерському обліку строк корисного використання офісних меблів встановлюється організацією самостійно (п.20 пбо 6/01). Для цього, зокрема, враховуються очікувані терміни використання і фізичного зносу. Для зближення даних бухгалтерського та податкового обліку організація може встановити строк корисного використання офісних меблів у бухобліку аналогічно «податковому» строку, обґрунтувавши це тим, що саме такий період і є очікуваним терміном використання офісних меблів.

У 2017 році термін служби деяких основних засобів для цілей нарахування амортизації зміниться. Справа в тому, що починає діяти з 2017 року новий класифікатор окоф . Наша консультація про те, що належить зробити бухгалтеру в зв’язку цим.

окоф з 2017 року

Всі бухгалтери зобов’язані застосовувати з 2017 року новий окоф – загальноросійський класифікатор основних фондів. Він прийнятий наказом росстандарта від 12 грудня 2014 року № 2018-ст.його скорочена назва – ок 013-2014 (снс 2008).

Разом з тим, перестає діяти колишній класифікатор основних фондів ок 013-94. Він був затверджений постановою держстандарту росії від 26 грудня 1994 року № 359.

В окоф ок 013-2014 залишилося, як і раніше, десять амортизаційних груп. Однак деякі активи перейшли в інші групи. Новий класифікатор окоф з 2017 року на нашому сайті можна подивитися і завантажити тут:

наслідки зміни окоф з 2017 року

Всі основні засоби з класифікації оз, що включаються в

Бізнес-план спіральні чіпси

Спіральні чіпси на паличці — що це?

Серед цікавих пропозицій при пошуку чогось нового і цікавого часто можна зустріти такі пропозиції як бізнес-плани з продажу попкорну, запеченої картоплі або корн-догів. Засновані вони всі на популярності подібних перекусів серед споживачів. У цій же статті буде розказано про такий вид швидкого харчування, як спіральні чіпси на паличці – поки ще не настільки часто зустрічається новиці харчової ніші бізнесу.

Щоб розуміти про що мова, потрібно розуміти з чого і як продукт робиться і чим він може зацікавити потенційну аудиторію. Чіпси готують з картоплі прямо на очах у відвідувачів вашої торгової точки. Вони посипаються сіллю та іншими спеціями і придатні для подачі як в гарячому вигляді, так і в форматі холодної закуски. Дуже добре підходять до пива та інших холодних напоїв. При виготовленні отримують приємний аромат і золотистий рум’яний колір.

Приваблюють тим, що мають як мінімум незвичайний зовнішній вигляд, а також тим, що готуються прямо на очах у покупця. Це з одного боку здатне зацікавити велику аудиторію, з іншого боку покупці мають можливість переконатися в свіжості продукту, що також підвищує лояльність. Клієнт може сам спостерігати, як чіпси робляться з дійсно добірної картоплі (використовуються тільки плоди більше ніж середнього розміру і правильної форми).

Процес приготування

Одним з плюсів подібного виробництва вважається той факт, що власнику не потрібно спеціальних навичок. Весь процес відбувається автоматично за допомогою спеціального обладнання. Складається він з декількох етапів:

  1. підготовка всіх складових-в наявність повинні бути свіжий відмитий картопля з шкіркою, дерев’яні палички та інші складові, такі, як спеції і рослинне масло.
  2. далі один бульба насаджується на паличку. Для розуміння, пояснимо: паличка має з одного кінця загострення, на яке насаджується картопля. У довжину така паличка досягає 35 сантиметрів. Товщина-близько 5 міліметрів.
  3. готовий бульба на паличці поміщається в спеціальний апарат для виробництва спіральних чіпсів. Далі йде процес обробки, де апарат перетворює продукт в спіраль в складеному вигляді, яка як і раніше залишається на паличці.

Порада: не нарізайте одночасно багато картоплі, так як він має властивість підсихати на відкритому повітрі і темніти.

  1. кожен напів-готовий продукт у вигляді картопляної спіралі розправляється.
  2. у спеціальному фритюрі проводиться обсмажування (до появи характерного і звичного для чіпсів золотистого кольору). На це йде не більше 4-х хвилин.
  3. кожна порція готових чіпсів посипається сіллю та іншими необхідними спеціями. При бажанні можна додавати соус.
  4. після того, як порція буде повністю готова, вона поміщається в марміт. Це контейнер для готового продукту. Або ж — в індивідуальну упаковку у вигляді паперового пакета для виставлення на продаж

Обладнання

— екструдер

Для організації точки продажів потрібно спеціальне обладнання, яке дозволить зайнятися приготуванням спіральних чіпсів. На даний момент на ринку обладнання існує безліч варіантів. Відрізняються вони як за ціною, так і по виробнику і мощностним характеристикам. Самі апарати дешеві.

У росії його можна придбати за ціною в 3 – 5 тисяч рублів. Якщо замовляти прямо з заводу (який швидше за все буде знаходитися в китаї), то вийде і того дешевше. Правда доведеться вирішити питання з логістикою. Такий варіант-найпростіший і має показники виробництва-25 штук за годину.

Це прості варіанти екструдерів і тих ліній для чіпсів. Також існую більш дорогі варіанти, які дозволять майже весь процес автоматизувати. Але їх цінник буде варіюватися вже в районі 25 тисяч рублів.

— фритюрниця

Крім апарату для нарізки в спіраль картоплі, знадобиться фритюрниця для обсмажування. Це самий витратний з усього підприємства апарат.

— марміт

Підхід до контейнерів строго індивідуальний. Тара для зберігання і продажу готових спіральних чіпсів підбирається самостійно, в залежності від уподобань і доступних на вашому ринку пропозицій. Для прикладу, можемо порадити марміт серії linx. Відповідно, цінник на контейнер також буде відрізнятися. Основним показником, від якого залежить вартість є місткість контейнера. (приблизно в 10 тисяч рублів вам обійдеться марміт місткістю два з половиною кілограми).

— стіл для розміщення обладнання. Також підбирається індивідуально. Рекомендується брати розбірні варіанти.

— торгове місце. У разі організації торгівлі на відкритому просторі, ви можете підібрати варіант торгового намету. Розміри визначаються виходячи з можливостей і потреб.

— додаткове обладнання. Сюди можна віднести весь інший інвентар, який знадобиться для організації повноцінного робочого простору. Стілець, кулер, пакети для сміття і т.д.

Весь комплект робочого місця разом з обладнанням можна придбати в суму не більше 50 тисяч рублів, що є хорошим перевагою перед багатьма іншими видами бізнесу в ніші швидкого харчування.

Як можна було зрозуміти, продаж спіральних картопляних чіпсів здійснюється в основному за допомогою торгових місць, які обладнані екструдерами і фритюрницями.

Розташування

для старту вам знадобиться визначити правильне місце розташування вашої точки, або декількох точок, з яких буде здійснюватися торгівля. Ще одним специфічним плюсом подібного виду бізнесу буде те, що торгова точка не займає багато місця, тому вибір майданчиків під розміщення дуже широкий. Стандартно виділяються кілька найкращих варіантів для здійснення успішної торгівлі:

  1. паркові зони. Подібний варіант підходить для сезонної торгівлі. У теплу пору року безліч людей у вільний час відвідують доступні в місті парки. Ви, напевно не раз бачили, що в будь-якому парку, незалежно від його величини, можна зустріти лотки, де продають поп-корн, солодку вату, пиріжки, хот-доги та інший асортимент швидкого перекусу. Торговий майданчик зі спіральними чіпсами відмінно впишеться в наявний набір для перехожих. А нестандартна пропозиція дозволить вам швидко знайти свою аудиторію.
  2. набережні та прогулянкові вулиці. Цей варіант широко використовується в містах-курортах. Основною аудиторією в такому випадку стануть численні туристи. Як варіант в прибережних зонах можна домовитися про торгівлю безпосередньо на пляжах, де багато відпочиваючих або в спеціально відведених для цього зонах поруч з пляжами. У звичайних містах вибір зупиняється на пішохідних вулицях. Вони є скрізь. В основному це центр міста і там завжди багато гуляють, відпочиваючих і туристів.
  3. території ринків. Чи не найзручніше місце, але все ж дуже привабливе з точки зору прохідності. Особливо в ринкові дні. Пропонований вами продукт не має високого цінника, тому ідеально підійде для тих, хто хоче поповнити сили після довгого ходіння по прилавках. Також вашими клієнтами частково можуть бути й інші продавці.
  4. торгово-розважальні центри. Це найбільш підходяща зона продажів з точки зору співвідношення прохідності і постійності. Стояти в торговому центрі можна в будь-який сезон і при будь-якій погоді. А постійні відвідувачі торгового комплексу також не погребують новинкою. Але природно, розміщуватися там доведеться в зоні фуд-корту, де також безліч інших варіантів харчування для клієнтів, тому потрібно серйозно підійти до питання конкуренції. Та й вартість метра під оренду в приміщенні буде значно вище. Ще одним важливим моментом є вимога адміністрації за зовнішнім виглядом торгового обладнання.

Розрахунок виручки

Якщо брати стандартну схему розвитку подібного бізнесу з усередненими показниками (так як реальна обстановка в попиті, продажах, рівні прибутку та інших показниках залежить від безлічі факторів), то можна вивести наступну схему розрахунку в очікуваннях:

— денний обсяг реалізації товару. 120 порція спіральних чіпсів на паличці

— кількість робочих днів за місяць – 30 днів

— ціна за одну порцію спіральних чіпсів – 30 рублів

— при місячних продажів в три тисячі шістсот порцій, виручка складе близько 108 тисяч рублів за один місяць роботи.

При обчисленні показників витрат потрібно враховувати такі фактори як:

— оренда торгової площі

— зароблена плата продавцю. При розрахунку тридцяти робочих змін на місяць, потрібно буде наймати як мінімум двох продавців для здійснення позмінної роботи. Особливо, якщо мова йде про торгівлю в розважальному центрі, де графік роботи точки підлаштовується під графік роботи центру і становить